شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
«تحمل صدای مخالف» شعار جایزه قلم آمریکا در سال 2018

بنیاد جایزه قلم آمریکا اعلام کرد «تحمل صدای مخالف و رویاپردازی» را به عنوان شعار امسال خود برگزیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک‌تایمز- به نظر می‌رسد بنیاد قلم آمریکا نمی‌خواهد نارضایتی خود از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را مخفی نگه‌دارد و با انتخاب «تحمل صدای مخالف و رویاپردازی» به عنوان شعار امسال، قصد دارد اعتراض خود را به گوش جهانیان برساند.
 
پیش از این نیز بنیاد قلم آمریکا، اعتراض خود به تصمیم ترامپ مبنی بر جلوگیری از ورود شهروندان چند کشور مسلمان به ایالات متحده و همچنین روابط بد رئیس‌جمهور آمریکا با رسانه‌ها را علنی کرده بود و حالا اعلام کرده است شعاری در کنایه به ساکنین کنونی کاخ سفید برگزیده است.
 
علاوه بر این رکسان گی، کولسون وایت‌هد، دیو اِگرز و جومپا لاهیری در مراسم این جایزه، که بین تاریخ 16 تا 22 آوریل (27 فروردین- 2 اردیبهشت) برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.
 
پیش از این بنیاد قلم آمریکا تلاش داشت دیدگاهی جهانی و نه فقط مربوط به ایالات متحده را در جایزه قلم ترویج دهد اما امسال چنین نخواهد بود و قرار است نویسندگانی از سراسر دنیا درباره ایالات متحده آمریکا و مسائلی که این روزها به واسطه وجود دونالد ترامپ در کاخ سفید با آن درگیر است سخن بگویند.
 
مراسم افتتاحیه در روز شانزدهم آوریل (27 فروردین) با سخنرانی کولوسن وایت‌ها، لیلا سَلیمانی و ماکسین کلارک درباره مهاجرت و فاجعه پناهندگان آغاز به کار می‌کند.
 
نویسندگانی چون جیلانی کاب، گرگوی پاردلو و نیکول جونز در تاریخ 20 آوریل (31 فروردین) 50 سال پس از مرگ مارتین لوتر فقید درباره موضوعات نژادی سخن خواهند گفت و در تاریخ 22 آوریل (2 اردیبهشت) حسن منهج، کمدین معروف هندی-آمریکایی درباره مسلمان بودن در عصر ترامپ سخنرانی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها