جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
​آن انرایت برنده جایزه پن ایرلندی شد

آن انرایت، نویسنده مطرح ایرلندی،جایزه ادبی پن(قلم) ایرلندی را به پاس نقش برجسته‌اش در ادبیات ایرلند برنده شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ایریش‌تایمز - آن انرایت، نویسنده مطرح ایرلندی است که سال 2007 میلادی توانست با رمان «گردهمایی» برنده جایزه من بوکر و جایزه داستان ایرلند شود. حال این نویسنده ایرلندی، لایق جایزه خدمت به ادبیات ایرلند در سال 2018 شده است.

این جایزه قرار است روز جمعه ( 16 فوریه) سال جاری توسط برنارد فرل، نمایشنامه‌نویس ایرلندی در سالن ادبی سالانه پن ایرلند به او اهدا شود.

جایزه ادبی پن هرساله به نویسنده‌ و یا شاعری اهدا می‌شود که با مجموعه آثارش نقش موثری در پیشبرد ادبیات داشته و در دفاع از آزادی بیان کوشیده است. این جایزه در سال 1998 میلادی در ایرلند برای قدرانی و تکریم از نویسندگان ایرلندی که سهم قابل توجهی در ادبیات آن کشورشان داشته اند ایجاد شد.

 آن انریت، در سال 1962 میلادی در دوبلین متولد شد. مجموعه داستان کوتاه او با عنوان «هوای دیروز» در دو جلد در سال 2009 منتشر شد. او یک مجموعه مقاله با عنوان «بچه دار شدن» و شش رمان نیز درکارنامه‌اش دارد.

آخرین رمان این نویسنده ایرلندی با عنوان «جاده سبز» که در سال 2015 منتشر شد، جایزه ناشران مستقل را از سوی اتحادیه کتاب‌فروشان بریتانیا نصیبش کرد. این رمان هم‌چنین در فهرست نامزدهای جایزه بیلیز برای داستان قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها