سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
ارسال بيش از 2 هزار اثر به جايزه جهانی كتاب سال

احمدعلی حیدری، دبیر بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال، از ارسال بیش از ۲ هزار عنوان کتاب به این دوره از جایزه خبر داد. فراخوان این جایزه خردادماه سال جاری منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ به نقل از روابط عمومی موسسه خانه كتاب، دبير بيست و پنجمين دوره جايزه جهانی كتاب سال با اشاره به نحوه گردآوری آثار گفت: اين مجموعه آثار را با رجوع به كتابخانه‌های ملی كشورهای مختلف، نمايندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در اين كشورها و از طريق اعضای هيات علمی دانشگاه‌‌‌ها و پژوهشگران آزاد به‌دست آوردیم.
 
وی ادامه داد: كتاب‌های ارسالی به بيست و پنجمين دوره جايزه جهانی كتاب سال در حوزه‌هایی همچون فقه اسلامی، ادبيات فارسی، تاريخ دين، معماری و هنر، تاريخ و جغرافيا و جامعه‌شناسی، فلسفه، علوم و فنون، گفت‌وگوهای اسلام و مسيحيت و مطالعات اسلامی هستند.
 
حيدری با بيان اينكه آثار ارسالی به زبان‌های انگليسی، فرانسه، عربی، چينی و آلمانی بودند، افزود: بیشتر اين آثار از كشورهای آلمان، آمريكا، انگلستان، فرانسه، برخی از كشورهای عربی، چين، صربستان، روسيه، ايتاليا، آذربايجان، اسپانيا، ارمنستان و تركيه به اين دوره از جايزه جهانی كتاب سال ارسال شده‌اند.
 
دبير بيست و پنجمين دوره جايزه جهانی كتاب سال، بیان کرد: آثار ارسالی در حوزه‎های مطالعات اسلامی و ايرانی بررسی شد. پس از گزينش اوليه، حدود ۱۵۰اثر از سوی حدود ۶۰ داور داخلی و خارجی ارزيابی و در نهايت از اين تعداد ۳۰ اثر به مرحله پايانی بيست و پنجمين دوره جايزه جهانی كتاب سال راه پيدا كردند.
 
وی گفت: در اين دوره از جايزه جهانی كتاب سال، ۱۰ اثر برگزيده انتخاب شده است. اختتاميه اين دوره از جايزه جهانی كتاب سال، بهمن‌ماه سال جاری با تجلیل از برگزیدگان برگزار می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها