دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
پیام تسلیت موسسه نمایشگا‌های فرهنگی برای محسن سلیمانی

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با درگذشت محسن سلیمانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و دارنده نشان درجه یک هنر در زمینه ادبیات داستانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، درگذشت این نویسنده و مترجم عزیز را به خانواده محترم آن مرحوم و اهالی فرهنگ و نشر کشور تسلیت می‌گوید.   

محسن سلیمانی متولد ۱۳۳۸ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی است و در حوزه ترجمه و نقد ادبیات داستانی و داستان‌نویسی فعالیت داست، کار نویسندگی را در «حوزه اندیشه و هنر اسلامی» از سال ۱۳۵۹ شروع کرد. در آن‌جا چند سالی مسئول واحد ادبیات داستانی بود و سردبیری جُنگ‌های سوره از شماره ۱ تا ۹ را برعهده داشت.

سال ۱۳۶۶ همراه با تعدادی از هنرمندان از حوزه جدا شد و به «کیهان فرهنگی» رفت و مسئول بخش ترجمه ادبی و ادبیات داستانی «کیهان فرهنگی» شد. بعد از سه سال به معاونت امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت و چند سالی در لندن و نیویورک مسئول بخش فرهنگی ایران بود.

مرحوم سلیمانی به‌عنوان دبیر سروریس در روزنامه‌های همشهری (۱۳۷۰)، روزنامه صبح امروز (۱۳۷۹) و بهار (۱۳۷۹) فعالیت داشت.

سلیمانی تاکنون در زمینه نقد ادبی، اصول داستان‌نویسی و همچنین داستان در حدود ۷۰ کتاب ترجمه و تألیف کرده‌ است. چند سالی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران داستان‌نویسی نیز تدریس کرد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۸ تیرماه ۱۳۹۴ به سلیمانی نشان درجه یک هنری در زمینه ادبیات داستانی اعطا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها