دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
​نقد و بررسی اثر برگزیده جایزه قیصر با حضور مهدی فرجی

نشست نقد و بررسی مجموعه غزل «اندوهان»، اثر مرتضی لطفی با حضور جمعی از شاعران در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کانون ادبی بهمن، در جلسه این هفته خود به بررسی مجموعه غزل «اندوهان»، اثر مرتضی لطفی، برنده جایزه قیصر امین‌پور می‌پردازد.
 
در این نشست که با اجرای حمیدرضا شکارسری برگزار می‌شود، شاعرانی چون مهدی فرجی،‌ حسین جنتی،‌ جویا معروفی و محمدرضا طاهری حضور دارند که به نقد و بررسی آثار می‌پردازند.

حسین جنتی، چندی پیش در مصاحبه با ایبنا درباره این اثر گفته بود:‌ من به‌عنوان کسی که حالا بیست سال است شاگردی می‌کنم مجموعه غزلِ «اندوهان»، سروده شاعر خوش ذوقِ هم‌روزگارم، مرتضی لطفی را بی مداهنه این‌گونه یافتم. لطفی به برکت هوشِ سرشار و ذوقِ تمیز و مطالعه پیوسته و دقت در دواوین قدیم و جدید، شاعر خوبی است، کتاب اندوهان با غزل‌های استوار و زبانِ سخت، یادآورِ شکوهِ غزلِ فارسی و نوید بخشِ حیاتِ مبارکِ این قالبِ کهن است.
 
 این کتاب از منظرِ زبان در وضعیت بینابینی است؛ نه آنقدر کهن که مخاطب راحت طلب را فراری دهد و نه آنقدر نو که زبان یله باشد و بی‌نمک! مضمون‌یابی قوی و ظرافت در بیان به‌علاوه  طنزِ غافلگیرانه لطفی در غزل‌سرایی و همچنین پرداختن به جامعه از او شاعرِ قابل اعتنایی ساخته که اهلِ انصاف را مجاب می‌کند که از او و شعرش به آسانی نگذرد.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند از ساعت 17 روز چهارشنبه (27 دی‌ماه)  به نشانی انتهای اتوبان نواب،‌ میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن، تالار مبارک مراجعه کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها