چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
وصیتنامه‌ای برای حیوانات

بریژیت باردو، بازیگر و خواننده پیشین فرانسوی قرار است به زودی آخرین کتابش به نام «اشک‌های نبرد» را که در دفاع از حقوق حیوانات نوشته، منتشر کند.

به گزرش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روزنامه لوپوئن - بریژیت باردو، بازیگر و خواننده پیشین فرانسوی که حالا 83 سال دارد، اعلام کرده که ماه آینده آخرین کتابش تحت عنوان «اشک‌های نبرد» را که از آن به عنوان عصاره تمام زندگی‌اش یاد کرده، منتشر می‌کند.

ستاره سابق فیلم‌های فرانسوی، این کتاب را که در قالب یک وصیت‌نامه نوشته بیانگر مبارزاتی که در زندگی به نفع حیوانات داشته و همچنین نفرتش از حیوان‌آزاری و دیدگاه کلی‌اش درمورد جامعه فرانسه و رفتاری که در آن با حیوانات می‌شود، دانسته است.

باردو همچنین اعلام کرده که قصد ندارد کتاب دیگری بنویسد و این، آخرین کتاب و به نوعی مانیفست زندگی‌اش خواهد بود.

ناشر این کتاب، آن را وصیتنامه‌ای برای حیوانات و یک انعکاس بی‌سابقه‌ از آرامش و جنجال توامان که در وجود بریژیت باردو جاری است و معنای مبارزاتش در زندگی دانسته و اعلام کرده که کتاب در روز 25 ژانویه (5 بهمن ماه) سال جاری در پیشخوان کتاب فروشی‌ها قرار خواهد گرفت.

باردو، حیوانات را محرک اصلی نوشتن این کتاب می‌داند. این بازیگر سرشناس قرار است به زودی نامه‌ای سرگشاده به دولت فرانسه به مناسبت آغاز فعالیت کمپین مبارزه با فروش پوست حیوانات نوشته و آن را در روزنامه لوپاریزین منتشر کند.

باردو اعلام کرده که این نامه با نقل قولی از رومن رولان، برنده نوبل ادبیات با این عبارت که؛ «ظلم به حیوانات و حتی بی‌تفاوتی نسبت به رنجی که می‌برند، سنگین‌ترین گناه بشر است» آغاز می‌شود. 

این بازیگر مشهور تا به حال دو نامه به امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فعلی فرانسه با همین مضمون نوشته، اما جوابی دریافت نکرده است. به عقیده باردو، مکرون هیچ اهمیتی برای حیوانات و طبیعت قائل نیست و این بسیار شرم‌آور است. باردو همچنین نامه‌‌ای انتقادی به دونالد ترامپ نوشته بود و اعتراضش را نسبت به اعطای مجدد مجوز به شکارچیان در آمریکا برای وارد کردن عاج و لاشه فیل بیان کرده بود. 

 او در سال 2003 میلادی کتاب دیگری با عنوان‌ «گریه در شب» منتشر کرده بود که به دلیل مواضع رادیکالش جنجالی و بحث برانگیز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها