یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
بزرگداشت «شیون فومنی» در فرهنگسرای اندیشه

بزرگداشت شیون فومنی همزمان با هفتادویکمین زادروز وی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به همت کانون ادبی اندیشه به مناسبت هفتادویکمین زادروز ترانه‌سرا و شاعر نامدار دوزبانه معاصر زنده‌یاد «شیون فومنی» روز سه‌شنبه 14 آذر  1396 ساعت 16 مراسم بزرگداشت این شاعر مردمی و محبوب کشور در محل فرهنگسرای اندیشه واقع در تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه برگزار می‌شود.
حامد فومنی فرزند و متولی آثار فرهنگی و هنری «شیون فومنی» در این‌باره گفت: این آیین بزرگداشت در قالب همایش شعرخوانی با حضور شاعران پیشکسوت و شاعران‌ جوان کشور و با مدیریت رضا عبداللهی شاعر و مدیر کانون ادبی اندیشه برگزار خواهد شد.
«شیون فومنی» از شاعران شمال و از مفاخر فرهنگی کشور و در شعر گیلکی از شاعران مردمی و تاثیرگذار ادب گیلکی بود. وی در ترانه‌سرایی نیز در حوزه گیلکی و حوزه فارسی آثار ارزشمندی به جا گذاشته است.

 از این شاعر، پنج کتاب شعر فارسی، آلبومی برگرفته از 16 غزل فارسی با صدای شاعر، شش آلبوم صوتی شعر گیلکی شعر و صدای شاعر و یک کتاب شعر گیلکی و آلبومی با صدای ناصرمسعودی خواننده پیشکسوت موسیقی گیلان از ترانه های گیلکی شیون فومنی به کوشش حامد فومنی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها