یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
هر آنچه را می‌توان از یک رمان‌نویس انتظار داشت

از یان مک یوون، برنده جایزه بوکر به تازگی رمان «پرده حائل» در نشر پارسه منتشر شده است.

به گزارشس خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «پرده حائل» عنوان کتابی از یان مک یوون است که با ترجمه سیامک دل‌ارا در نشر پارسه منتشر شده است.

 یان مک یوون، متولد 1948، برنده جایزه بوکر، جایزه انجمن ملی منتقدان کتاب و جایزه ادبی دبلیو. اچ. اسمیت است که خالق 16 کتاب داستانی است.

رمان تاوان او که در سال 2001 منتشر شد، جایزه انجمن ملی منتقدان کتاب و جایزه ادبی دبلیو. اچ. اسمیت را به دست آورد. کتاب  آمستردام نیز موفق به دریافت جایزه ادبی بوکر شد و  رمان کودک زمان نیز جایزه ویت بِرد را از آن خود کرد. مجله تایم او را در فهرست 50 نویسنده بزرگ بریتانیا از 1945 به این سو قرار داده است.
 
یان مک یوون که با رمان‌هایش جوایز متعددی را از آن خود کرده، در  رمان پرده حائل اوج خلاقیت و چیره‌دستی‌اش را نشان داده است. راوی داستان، جنینی در شکم مادر است. او با درکی که از فضای پیرامونی خود دارد، متوجه می شود که مادر و عمویش توطئه‌ای را علیه پدرش تدارک دیده‌اند. هرچه زمان می‌گذدر، ترس و دلهره این جنین از آینده نامعلومش بیشتر می‌شود. او حتی می‌کوشد تا جایی که می‌تواند بر روند اتفاقات تاثیر بگذارد..


شیکاگو تریبیون درباره این رمان نوشته است: هر آنچه را می‌توان از یک رمان‌نویس انتظار داشت، یان مک یوون یکجا دارد. خواندن کتاب‌های او لذت‌بخش است. سلیس و روان بودن نوشته‌هایش، چهره‌ای واقعی به شخصیت های داستانی‌اش می‌بخشد.

 رادیو ملی آمریکا این رمان را چنین معرفی می‌کند:  پرده حائل کتابی است که استادانه به رشته تحریر درآمده است. در ابتدای رمان، اتفاق‌ها با ریتمی مناسب و سریع رخ می‌دهند و انتهای داستان نیز از ظرافتی برخوردار است که در نوشته‌های کمتر نویسنده‌ای یافت می‌شود.

 بوستون گلوب نیز در وصف رمان پرده حائل می نویسد: اوج ظرافت را در این کتاب می‌توان یافت؛ کتابی که نمی‌توانید از ادامه خواندنش صرف‌نظر کنید. فقط یک استاد واقعی می‌تواند در کتابی حدوداً 200 صفحه‌ای این همه ایده را گردهم بیاورد و سوال‌های بی‌پاسخ بسیاری در ذهن خواننده ایجاد کند.

رمان پرده حائل در 200 صفحه و قیمت 18000 تومان در نشر پارسه منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها