یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
نمایش کتاب «محمد (ص)» با جلد چوبی در کتابخانه آستان قدس

کتاب «محمد (ص)» با جلد چوبی تألیف علی عیسی ابومنهج به چهار زبان زنده دنیا، همزمان با هفته وحدت در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مسئول موزه قرآن و نفایس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس ‌رضوی، درباره این اثر مکتوب نفیس در گنجینه قرآن و نفایس این مجموعه گفت: همزمان با هفته وحدت، کتاب «محمد (ص)» با جلد چوبی نوشته علی عیسی ابومنهج به چهار زبان در کنار بسیاری دیگر از اشیای نفیس در محل موزه‌ آستان قدس رضوی به نمایش درآمده است.
 
محمدرضا ساقی، با اشاره به مشخصات این کتاب ارزشمند و تاریخی بیان کرد: محتوای این کتاب مشتمل بر فرازهایی از احادیث پیامبر اعظم (ص) بوده که روی چوب کار شده است.
 
وی با اشاره به اینکه این اثر چاپ لبنان بوده، افزود: کتاب «محمد (ص)» علی عیسی ابومنهج به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.
 
10 اثر ارزشمند با موضع پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) در موزه آستان قدس
 
10 اثر موزه‌ای ارزشمند با موضوع پيامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، همزمان با هفته وحدت در موزه آستان قدس رضوی، به نمایش درآمده و مورد استقبال و توجه ويژه دوستداران اهل بيت (ع) قرار گرفت.
 
معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با بیان این مطلب گفت: این اشیای نفیس موزه‌ای از آثار ارزشمند اهدایی شیفتگان و علاقه‌مندان به حضرت رضا (ع) است که نمایش آن‌ها در هفته وحدت تاکنون مورد استقبال مطلوب زائران و مجاوران قرار گرفته است.
 
علی سوزنچی کاشانی افزود: قرآن کامل به خط کوفی منسوب به دستخط امام جعفر صادق (ع) در 278 برگ، از جمله اشیای به نمایش درآمده در این موزه است.
 
وی بیان کرد: سه تابلو نگارگری به نام‌‌های «نخستین پیام»، «معراج» و «خمسه آل طیبه» از استاد محمود فرشچیان، مرتبط با پیامبر اکرم (ص) در موزه آستان قدس به نمایش درآمده است. تابلوی «زیارتنامه حضرت رسول (ص)» از دیگر آثار نفیس موزه‌ای است که با هنر علی شعله از هنرمندان اصفهان به‌صورت کنده‌‌کاری روی چوب گلابی طراحی شده است.
 
معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس ادامه داد: تابلوی نقاشی‌ خط «قلم گلزار» از دیگر اشیای نفیس موزه‌ آستان قدس رضوی است که در این تابلو آیه شریفه «و ان کل علی خُلق عظیم» با خط ثلث ترکیبی به قلم حسینی هروی و تذهیب عیسی آلفته، به‌گونه‌‌ای هنرمندانه ترسیم شده است. تابلو خوشنویسی با مضمون توصیف پیامبر اکرم (ص) از سوی حضرت علی (ع)، اهدایی بشار اسد، زیارتنامه حضرت رسول اکرم (ص) و وارث به‌صورت طوماری، تابلوفرش برجسته مزین به نام مبارک پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) از دیگر آثار هنری مربوط به پیامبر اکرم (ص) بوده که در این موزه به نمایش درآمده است.
 
سوزنچی کاشانی گفت: از دیگر آثار به نمایش درآمده، مربوط به پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) می‌توان به مرقع خط و تذهیب با مضمون «بلغ العلی بکماله کشف الدجی بجماله حسنت جمیع خصاله صلو علیه و آله» به خط استاد مهدی‌‌زاده و تذهیب استاد عیسی آلفته، کتاب «محمد (ص)» با جلد چوبی تألیف علی عیسی ابو منهج، به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه اشاره کرد.



 وی اظهار کرد: مرقع خط و تذهیب فرازهایی از احادیث حضرت محمد (ص)، تعدادی کاشی بسیار نفیس زرین فام دارای احادیثی از پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، قالی تصویری در قطع بزرگ با نام محمد النبی (ص) از دیگر اشیای موزه‌ای است که به مناسبت هفته وحدت در موزه آستان قدس در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. این اشیا در موزه قرآن و نفائس، موزه هدایای مقام معظم رهبری، موزه فرش، تالار آثار استاد فرشچیان و گنجینه هنرهای تجسمی در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها