یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
جذابیت بیوگرافی جدید اوباما برای دانشجویان حقوق

دیوید جی.گارو در کتاب جدید خود «طلوع ستاره: تولد باراک اوباما» زندگی باراک اوباما، به‌ویژه دوران تحصیل وی در دانشگاه هاروارد به عنوان دانشجوی حقوق را بررسی می‌کند. در این کتاب 9 فصلی زندگی شخت اوباما از کودکی تا راه یافتن وی به کاخ سفید بازگو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نیویورک‌لاوژورنال - دیوید جی. گارو، نویسنده، مورخ و برنده جایزه پولیتزر سال 1987 میلادی، در کتاب جدیدش با عنوان «طلوع ستاره: تولد باراک اوباما» مسائل پشت پرده زندگی اوباما و خانواده‌اش را بررسی می‌کند.

به عقیده گارو، اوباما که نخستین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکاست از زمان ریاست جمهوری فرانکلین روزولت تاکنون، به برجسته‌ترین چهره در اذهان مردم این کشور تبدیل شده است.

نویسنده در این کتاب، بیش از بررسی مسائل روزمره سیاسی به دنبال روایت سال‌های تحصیل اوباما در دانشکده حقوق است و همین کتاب را به اثر علمی برای دانشجویان حقوق تبدیل کرده است. هرچند کتاب برای مخاطب عام نوشته شده، ولی خود نویسنده اعتقاد دارد که اثر برای حقوق‌دانان و وکلای جوان آمریکایی جالب‌تر است.

باراک اوباما از دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده که همین مسئله خواندن بیوگرافی این رئیس‌جمهور را جذاب‌تر می‌کند.

به گفته دیوید جی.گارو، 220 صفحه انتهایی کتاب درباره شغل اوباما در کاخ سفید است که به نظر می‌رسد نسبت به 9 فصل ابتدایی کتاب ضعیف‌تر باشد. به همین خاطر اگر کتاب در شب انتخابات در سال 2008 به پایان می‌رسید، قوی‌تر از آب درمی‌آمد.

سه فصل آغازین کتاب طوفانی است. فصل اول از صدها مصاحبه نویسنده با آشنایان اوباما در طول زندگی چهل ساله‌اش تشکیل شده است. فصل دوم تحقیقات تاریخی است که نویسنده درباره اوباما انجام داده و فصل سوم توانایی نویسنده برای داستانی کردن این دوران از زندگی رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا است.

افرادی که در این کتاب مصاحبه‌هایشان به چشم می‌خورد همگی به نوعی با اوباما در ارتباط بوده‌اند. دوستان، همکلاسی‌ها، استادان دانشگاه و حتی همبازی‌های اوباما در دوران کودکی، همگی داستانی از رسیدن یک حقوق‌دان به ریاست جمهوری آمریکا را روایت می‌کنند.

نویسنده در «طلوع ستاره: تولد باراک اوباما» گوشه‌هایی از زندگی والدین اوباما و مهاجرت‌شان از کنیا به آمریکا را آورده است.اوباما تا 9 سالگی توسط مادرش بزرگ شده، درحالی که پدرش در کنیا دچار مشکلاتی مانند اعیاد به الکل بوده است. در سال 1970 میلادی، اوباما دوران جدیدی از زندگی در کنار پدربزرگ و مادربزرگش را شروع کرد.
در سال 1981 میلادی اوباما به کلمبیا سفر کرد و توانست در آنجا درجات عالی تحصیلی خود را تکمیل کند و بعد در شهر نیویورک به مدت دو سال به عنوان ویراستار مجله‌ای کار کرد. به نوشته گارو، اوباما تحصیل خود را با هزینه شخصی و بدون وام‌های دولتی تمام کرد.

نویسنده در کنار تعریف زندگی اوباما در دوران تحصیل و کار در نیویورک و شیکاگو تاریخچه‌ای مختصر از سال‌های پیشین آمریکا می‌گوید. اوباما در سال‌های زندگی در شیکاگو از هارولد واشنگتن الهام می‌گیرد. واشنگتن اولین شهردار سیاه پوستی بود که در سال 1983 میلادی به این پست رسید و به خاطر همین اوباما دوران تحصیلش در دانشکده حقوق را جدی گرفت تا به کاخ سفید برسد. اوباما برای رسیدن به دانشگاه هاروارد راه سختی را پشت سر گذاشت و شاید بهترین قسمت کتاب همین دوران سپری شده در هاروارد باشد. به اعتقاد گارو، اوباما در هاروارد اعتماد به نفس لازم برای وارد شدن به حزب دموکرات را پیدا کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها