شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
برگزاری نخستین جایزه مستقل ترانه با عنوان «جایزه‌ی ترانه‌ی افشین یداللهی»

روزبه بمانی، ترانه‌سرا و مدیر جلسات «خانه ترانه» از برگزاری نخستین جایزه ترانه با عنوان «جایزه‌ی ترانه‌ی افشین یداللهی» خبر داد.

روزبه بمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: پس از فراخوان «خانه‌ی ترانه» در خصوص طراحی نشان «جایزه‌ی ترانه‌ی افشین یداللهی» چندین طرح از هنرمندان محترم دریافت شد که در نهایت پس از بررسی توسط شورای اجرایی این جایزه، طرح ابراهیم منتظری به عنوان طرح منتخب و نشان این جایزه برگزیده شد.
 
مدیر جلسات خانه ترانه ادامه داد: طی روزهای آینده نیز یک نشست مطبوعاتی با حضور مسئولان جایزه و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد و در این نشست توضیحات لازم درباره شرایط حضور در جایزه و دلایل برگزاری آن را توضیح خواهیم داد، اما چیزی که مشخص است، برای نخستین بار است که جایزه‌ای با این وسعت در حوزه ترانه برگزار می‌شود.
 
ترانه‌سرای مجموعه ترانه «دنیای این روزای من» در توضیح این جایزه گفت:‌ این جایزه اولین و جدی‌ترین جایزه ادبیات شفاهی است؛ چراکه به صورت تخصصی به حوزه ترانه می‌پردازد و تا به حال چنین جایزه مستقلی را در این حوزه برگزار نکرده‌ایم. برگزاری این جایزه اتفاق بسیار ارزشمندی است که با همکاری «خانه ترانه» و موسسه انتشارات نگاه برگزار خواهد شد و امیدوارم که این جایزه ادامه‌دار باشد.
 
برنده جایزه بهترین ترانه‌سرا در جشنواره اول، دوم و سوم «موسیقی ما» در توضیح نحوه بررسی آثار گفت: توضیحات کامل را در نشست خبری خواهیم داد اما برای اطلاع شما باید بگویم که تمام ترانه‌های اجرا شده در سال 95 توسط هیات داوران که همگی از بچه‌های قدیمی «خانه ترانه» هستند، بررسی خواهد شد و در پایان فردی انتخاب می‌شود که از هر نظر شرایط لازم برای انتخاب در این جایزه ارزشمند را داشته باشیم.

زنده‌یاد افشین یداللهی، شاعر، ترانه‌سرا و مدیر جلسات «خانه ترانه» در 25 اسفندماه سال 95 بر اثر سانحه رانندگی درگذشت و از آن پس جلسات «خانه ترانه» با مدیریت روزبه بمانی در حال اجراست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها