شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
هنگام شکست در ذهن چه باید بکنید؟/  آنجلا داک ورث پاسخ می‌دهد

«عزم: قدرت اشتیاق و ثبات قدم» کتابی است درباره آنچه به هنگام شکست از ذهن شما عبور می‌کند و این که چگونه این عنصر مستقل از استعداد یا شانس، عامل اصلی تفاوت در نتیجه خواهد بود.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- کتاب «عزم: قدرت اشتیاق و ثبات قدم» نوشته آنجلا داک ورث با ترجمه سید سینا میرعربشاهی از سوی انتشارات مروارید روانه بازار نشر شده است.

مخاطبان در سه بخش اصلی با عناوین عزم چیست و چرا مهم است؟، رشد عزم از درون به بیرون و رشد عزم از بیرون به درون می‌توانند با مباحث این اثر آشنا شوند.

روانشناسی موفقیت و مثبت‌گرا که محوریت اصلی این کتاب را شامل می‌شود، سعی در آگاه‌سازی مخاطب نسبت به یک‌سری کلیشه‌های جا افتاده در ذهن عموم مردم دارد، از جمله اینکه مفهوم تکراری استعداد ذاتی را به چالش کشیده و در مقابل آن مفاهیم اصولی‌تری مانند اشتیاق به هدف، پایداری در مسیر و ثبات قدم را مطرح می‌کند.

داک ورث که خود فارغ‌التحصیل رشته روان‌شناسی از دانشگاه پنسیلونیا است و تعداد بی‌شماری مقاله، کارگاه، سمینار و برنامه‌های مرتبط را در کنار سال‌ها تجربه عملی و آزمایشات وسیع در باب توسعه و بهبود شخصیت در کارنامه خود ثبت کرده است با این کتاب ما را به سفری پرهیجان و سرشار از مثال‌ها و مصادیق واقعی از حوزه‌های گوناگون کاری، حرفه‌ای و اقشار اجتماعی می‌برد.

وی در عرصه روان‌شناسی موفقیت به همگان از والدین و دانش‌آموزان گرفته تا افراد تحصیل کرده، ورزشکاران و حتی نجار نشان می‌دهد که راز دستاوردهای قابل توجه زندگی نه تنها ربطی به استعداد ندارد بلکه در ترکیب مخصوصی از اشتیاق و ثبات قدم به نام عزم یافت می‌شود.


وی با بیان داستان زندگی خود به عنوان یک دانشمند که معمولاً عدم نبوغ فرزندانش را به آن‌ها یادآور می‌شد از جریان مسیر پرمخاطره‌اش در رسیدن به حقیقتی می‌گوید که باعث هشیاری بیش از پیش او در زندگی شده و در نهایت موجب طراحی نظریه‌ای می‌شود که بر اساس آن نبوغ به عنوان چرایی موفقیت مطرح نمی‌شود، بلکه علت در وجود شوق به یک مقصود و پشتکار نسبت به آن نهفته است.

داک ورث در بخش‌های این کتاب، خواننده را با خود به تحقیقات میدانی برده و تقلای تازه سربازان را برای پشت سر گذاشتن مراحل دانشکده افسری به قلم می‌آورد. از تدریس معلمان، تحت سخت‌ترین موقعیت‌ها می‌گوید و به بررسی شرایط روحی شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی مسابقات هجی کردن می‌پردازد. او همچنین در اسناد تاریخی به دنبال مدارکی مبنی بر ادعای خود شده و نتایج صورت گرفته روی یک‌سری از موفق‌ترین افراد تاریخ را با ما به اشتراک گذاشته است. نویسنده وارد ذهن و زندگی تعدادی از معروف‌ترین چهره‌های هنری، ورزشی و علمی شده و مصاحبه‌های زیادی را به منظور ایجاد حس همذات‌پنداری در ما ترتیب داده است.

سوال‌هایی که در این کتاب پاسخ داده می‌شود این است که چرا عزم دو برابر بیشتر از استعداد اهمیت دارد؟ چگونه صرف‌نظر از ضریب هوشی می‌توان عزم را آموخت، اشتیاق مادام‌العمر به هدف چگونه ایجاد می‌شود؟ چه میزان از عزم بهینه باعث رنجش و چه مقدار از آن موجب نشاط است؟ کدام یک برای فرزندانتان مناسب است آغوشی گرم یا معیارهایی سطح بالا؟ معجزه عزم یا افسانه استعداد؟

«عزم: قدرت اشتیاق و ثبات قدم» کتابی است درباره آنچه به هنگام شکست از ذهن شما عبور می‌کند و این که چگونه این عنصر مستقل از استعداد یا شانس، عامل اصلی تفاوت در نتیجه خواهد بود.
 
این کتاب با شمارگان 550 نسخه در 374 صفحه به بهای 28 هزار تومان از سوی انتشارات مروارید منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها