شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
«کیهان‌شناسی» کتابی از اکتشافات اولیه تا اندازه‌گیری‌های دقیق

نیکولا ویتوریو در کتاب «کیهان‌شناسی» اطلاعات وسیعی از ماده و انرژی تاریک ارائه می‌دهد و دیدگاه‌های نظری از آنچه را که از کیهان‌شناسی دقیق به چشم می‌خورد، در کتابش آورده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سی ار سی پرس، پروفسور نیکولا ویتوریو، کیهان‌شناس و استاد دانشگاه رم آخرین نتایج پژوهش‌های کیهان‌شناسی را در کتابی با همین عنوان به رشته تحریر درآورد. کتاب «کیهان‌شناسی» از دیدگاه هنر، نتایج کیهان‌شناسی امروزه را توصیف می‌کند.
 
کیهان‌شناسی مدرن در طول سال‌ها از اکتشافات اولیه تا اندازه‌گیری‌های دقیق به طور قابل توجهی تغییر کرده است. در حال حاضر داده‌های موجود در کیهان‌شناسی اطلاعات بسیاری را ارائه می‌دهد. این داده‌ها دارای اطلاعات وسیعی از انرژی و ماده تاریک است که مدت‌هاست توجه و تحقیقات بشر را به خود اختصاص داده است.
 
 

کتاب «کیهان‌شناسی» توسط یکی از کیهان‌شناس‌های برجسته در جهان با نام نیکولا ویتوریو، استاد دانشگاه رم نوشته شده است و جدیدترین تحولات و نتایج آزمایشگاهی در این علم را به منجمان آماتور و دانش‌دوستان ارائه می‌دهد. پروفسور نیکولا ویتوریو دیدگاه‌های نظری را از آنچه که از کیهان‌شناسی دقیق به چشم می‌خورد در کتابش آورده است.
 
این اثر به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود که قسمت اول بحثی مبتنی بر نسبیت عام است اما مدل‌هایی درباره کیهان‌شناسی را ارائه می‌دهد. این کتاب شواهدی از وجود انرژی تاریک ارائه می‌دهد. قسمت دوم، نوسانات چگالی و توصیف آماری آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهد و قسمت سوم، شکل ساختاری رویکرد نسبیت عام را معرفی می‌کند.

«کیهان‌شناسی» با دقت زیادی توسط نویسنده و با علم روز کیهان‌شناسی به روز شده است و برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی به تحصیل در علم نجوم و اختر فیزیک می‌پردازند بسیار سودمند است.
 
این کتاب را سی آر سی پرس 17 نوامبر سال جاری در 428 صفحه و به قیمت 90 دلار روانه بازار جهانی کتاب‌های علمی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها