یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
جشنواره تقدیر از مروجان باید حامی مروجان بدون حامی باشد

اگر جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی بتواند از مروجانی که با دست خالی و بدون حامی، به امر ترویج کتابخوانی مشغولند حمایت کند، تا حدود زیادی به اهداف خود دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، فرح حق‌نژاد؛ عضو شورای سیاستگذاری جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی، با اعلام این مطلب افزود: «هدف اصلی جشنواره مروجان کتابخوانی این است که شیوه‌های مختلف ترویج معرفی شود و با تقدیر از گروهها و افراد فعال در این حوزه، دیگران نیز ترغیب شوند تا فعالیت‌های خود در زمینه ترویج کتابخوانی را به نمایش بگذارند.»

عضو هیأت‌مدیره انجمن حامی (حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی)، درباره اثرگذاری جشنواره‌های ترویج، خصوصاً جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی گفت: «وقتی کار افراد و گروهها دیده شده و از آنها تقدیر شود، انگیزه بیشتری برای فعالیت پیدا می‌کنند و دیگران را نیز به ترویج کتابخوانی ترغیب می‌کنند. اما لازم است که فعالیت در این زمینه سازمان‌یافته باشد و به‌درستی انعکاس پیدا کند.»

حق‌نژاد افزود: «به دلیل عضویت در هیأت‌مدیره انجمن حامی، با مروجان کتابخوانی در برخی از روستاها ارتباط دارم و می‌بینم که برگزاری این جشنواره توانسته است در سازمان‌یافته‌تر شدن فعالیت‌هایشان اثرگذار باشد.

وی گفت: «به گمان من، جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی، تا کنون توانسته است به حدود 70درصد از اهدافش دست پیدا کند، که امیدوارم با برنامه‌ریزی بهتر، بیش از پیش در تحقق اهداف خود موفق عمل کند.»

حق نژاد، درباره هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره و تحقق اهداف آن گفت: «لازم است افرادی که درگیر جشنواره هستند، سازوکارهای شناسایی و ترغیب مروجان کتابخوانی را گسترش داده و به دهیاری‌ها مأموریت دهند که افراد و گروههای فعال و علاقه‌مند را شناسایی کنند.»

وی افزود: «باید کانال‌های ارتباطی را با مناطق دورافتاده کشور گسترش دهیم. چون بیشتر مروجان کتابخوانی در شهرها، به اینترنت و روزنامه دسترسی دارند و در جریان برگزاری جشنواره‌هایی از این دست قرار می‌یرند، اما در روستاها کمتر این اتفاق می‌افتد. بنابراین فعالان ترویج کتابخوانی می‌توانند از طریق ارتباط با دهیاری‌ها، افراد و گروههای فعال را شناسایی کرده و آنها را به شرکت در جشنواره ترغیب کنند.»

مراسم پایانی چهارمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی ، بیست و چهارم آبان ماه در تهران برگزار می‌شود.

اخبار ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی را در پایگاه اینترنتی bookpromotiom.ir دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها