یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
چهارمین جشنواره جايزه تهران فراخوان داد/دعوت از تهران پژوهان

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران با انتشار فراخوان چهارمین دوره جشنواره جایزه تهران از علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ پایتخت برای ارسال اثر دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران،‌ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران همزمان با هفته پژوهش، چهارمین دوره جشنواره جایزه تهران را با هدف بزرگداشت «تهران پژوهان» برگزار می‌کند. در این آئین از پژوهشگران و هنرمندانی که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی و میراث فرهنگی درباره تهران صاحب آثار مکتوب و تصویری هستند تجلیل به عمل خواهد آمد.

از این رو از همه پژوهشگران و هنرمندانی که خالق آثاری در زمینه تهران پژوهی هستند دعوت می‌شود، آثار خود را  برای شرکت در انتخاب بهترین آثار به دبیرخانه جايزه تهران، ارسال کنند.
 
این جشنواره به هدف حمايت و تشويق تهران‌پژوهان و  ارتقاء فرهنگ تحقیق و پژوهش برگزار می‌شود. بخش‌اصل یان رویداد فرهنگی شامل کتاب،‌ عکس، فیلم و پایان‌نامه است؛ علاوه بر این بخش فرعی نیز به تجلیل از  پیشکسوتان و افراد و نهادهای مرتبط با تهران‌پژوهی، همچون فعال میراث فرهنگی، خبرنگار فعال و ...  اختصاص دارد.
 
شرايط شركت در این جشنواره به شرح زیر است.    
 
موضوع آثار باید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، هنری و میراث فرهنگی  و به‌صورت مستقیم مرتبط با تهران باشد.
 
در بخش کتاب، آثار ارسالي باید نخستين‌بار از آذر سال 1395 تا آذرماه 1396منتشر شده باشند و یک نسخه از کتاب چاپ شده به دبیرخانه تحویل شود.
 
در بخش عکس، هنرمندانی که در پنج سال گذشته مجموع عکس موضوعی از تهران دارند می‌توانند با ارسال لوجح فشرده مجموعه عکس خود در این رویداد شرکت کنند.
 
در بخش فیلم هنرمندانی که در پنج سال گذشته درباره تهران اقدام به ساخت فیلم با محوریت و موضوعیت تهران نموده اند اعم از مستند یا داستانی ضروری است برای شرکت در جشنواره یک نسخه از اثر خود را به صورتDVD  به دبیرخانه جشنواره تحویل کنند.
 
در بخش پایان‌نامه پژوهشگران و دانشجویانی که در 5 سال گذشته از  پایان نامه  یا رساله خود با  موضوعیت مسائل تهران در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی، تاریخی ،هنری و میراث فرهنگی دفاع نموده اند می توانند با ارسال DVD یا یک نسخه اثر خود در این رویداد شرکت کنند.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را 20 آذر ماه دبیرخانه جشنواره به نشانی خيابان شهید مطهری، قبل از چهارراه سهروردی، پلاک 130، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهر تهران، طبقه پنجم، دبيرخانه جايزه تهران ارسال کنند.  آئین اختتامیه نیز همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها