یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
انتشار «كتابشناسی‌ماه» ويژه سه‌ماهه بهار

«کتابشناسی‌ماه» ویژه فروردین، اردیبهشت و خرداد 1396 از سوی مؤسسه خانه کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه كتاب، «كتابشناسی‌ماه» ويژه فروردين، ارديبهشت و خرداد 1396 از سوی مؤسسه خانه كتاب منتشر شد.

سی‌‌وهفتمين، سی‌وهشتمين و سی‌ونهمين شماره از «كتابشناسی‌ماه» فهرست كتاب‌های منتشرشده در فروردين، ارديبهشت و خرداد 1396 را دربردارد.

مجيد غلامی‌جليسه، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب در مقدمه اين كتاب نوشته است: «در امتداد سنت نيكوی حفظ اطلاعات كتب، مؤسسه خانه كتاب كه متولی اطلاع‌رسانی كتاب ايران است، ثبت اطلاعات كتاب ايران و اطلاع‌رسانی اين حوزه را در قالب كتاب، مجله، نرم‌افزار و سايت در دستور كار خود قرار داد اما در ساليان گذشته، با توجه به افزايش عناوين كتاب‌ها و تكيه‌ بر اين انديشه كه شيوه نشر الكترونیک می‌تواند جايگزين مناسبی برای ديگر شيوه‌ها باشد، روش‌های اطلاع‌رسانی خود را محدود به رسانه‌های الكترونیک كرد.

مديريت خانه كتاب، پس از بررسی‌های كارشناسانه موضوع و با علم به اين‌كه برای جامعه كتاب‌دوست ايران مطالعه كاغذی همچنان در اولويت قرار دارد، در كنار تقويت اطلاع‌رسانی الكترونیک، به چاپ و انتشار مجموعه «كتابشناسی‌ماه» همت گمارد.»

«كتابشناسی ماه» ذيل سه فصل ارائه می‌شود؛ فصل نخست بزرگسالان، فصل دوم كودک و نوجوان، فصل سوم كمک‌درسی و آموزشی.

در دو فصل نخست دو زيرمجموعه چاپ نخست و بازچاپ و در فصل سوم كتاب‌های كمک‌درسی و آموزشی در دو رده مجزا عرضه می‌شود كه رده دوم فصل سوم به كتاب‌های كمک‌درسی و آموزشی كودک و نوجوان اختصاص دارد.

محتوای «كتابشناسی‌ماه» بر اساس خلاصه سوم نسخه بيستم نظام رده‌بندی ديویی طبقه‌بندی شده و برای موضوع‌های اسلام، زبان و ادبيات فارسی، جغرافيا و تاريخ ايران از گسترش‌های رده‌بندی دهدهی ديویی ايران استفاده شده است. به اين صورت كتاب‌ها در 10 شاخه اصلی رده‌بندی دهدهی ديویی طبقه‌بندی شده‌اند و در هر رده، به ترتيب شماره رده ديویی، ترتيب يافته‌اند.

شيوه تنظيم اطلاعات كتابشناختی اين مجموعه بر اساس سنت اسلامی و شرقی با عنوان كتاب شروع می‌شود. در اين شيوه كتاب‌ها نخست براساس الفبای عنوان و در پی با نام پديدآورنده در زير هر یک از شاخه‌های نظام رده‌بندی ديویی مرتب شده‌اند.

سی‌وهفتمين، سی‌و‌هشتمين و سی‌و‌نهمين شماره از «كتابشناسی‌ماه» ويژه بهار 1396 زير نظر مجيد غلامی‌جليسه به بهای 18 هزار تومان از سوی مؤسسه خانه كتاب راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها