دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
سه ستاره درخشان در قلب صنایع الکترونیکی

روایت سرگذشت شرکت بزرگ سامسونگ از زبان تونی میچل شخصیت مشهور صنایع الکترونیکی در کره جنوبی در کتابی با عنوان «سامسونگ سه ستاره درخشان»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) تونی میچل در کتاب«سامسونگ سه ستاره درخشان»، سرگذشت شرکت بزرگ سامسونگ را روایت می‌کند این کتاب توسط محمود متحد به رشته ترجمه درآمده است و از سوی انتشارات افرند روانه کتاب‌فروشی‌ها شد.
 
تونی میچل در خلال دهه 1980، در فعالیت‌های مربوط به نخستین برنامه‌ کمک‌های برون مرزی کره نیز همکاری می‌کرد. این همکاری پیش از پیوستن به تتراپاک به عنوان مدیر توسعه تدارکات، به ارائه سیستم‌های کارآمد تجزیه و تحلیل هزینه و سود بود. در کره جنوبی شهرت وی در زمینه مطالعات مربوط به چائه‌بول‌ها(مجتمع‌های تجاری و صنعتی خانوادگی در کره) و فعالیت‌هایی در زمینه ایجاد اشتغال در سال‌های 1998-2008 و سمینار ماهانه‌اش برای مدیران کره‌ای بوده است وی پس از نگارش«سه ستاره‌ای درخشان» شرکت سامسونگ را مبارزی برای رهبری صنایع الکترونیکی معرفی کرد.
 
به گفته مترجم در این کتاب نویسنده نشان داده است  که چگونه شرکتی که با کسب و کار‌های کوچک شروع کرد اینک به یکی از غول‌های دنیای الکترونیک، از تولید دستگاه‌های مخابراتی گرفته تا گوشی‌های موبایل و از ابداع و نو‌آوری در ساخت ابزارها و قطعات نانو تکنولوژی گرفته تا دستگاه‌های صوتی- تصویری، تبدیل شده است.


سیر زندگی سامسونگ از نگاه نویسنده
تونی میچل، نویسنده در کتاب«سامسونگ سه ستاره درخشان» یک شرکت سامسونگ و یک کشور کره جنوبی را به عنوان الگوی توسعه صنعتی بررسی کرده است. روش بررسی وی مبتنی بر مدل یا الگویی است که ایشاک ادیزیس در کتاب (چرخه‌های زندگی شرکت) پرورانده و با الهام از چرخه حیات موجودات زنده که مراحلی را از سر می‌گذرانند و رفتارهای مشابهی در هر دوره خاص از خود نشان می‌دهند، شرکت‌ها را مطابق با همین الگو بررسی کرده و مورد استفاده تونی میچل قرار گرفته است و وی از این الگو به خوبی برای بررسی سیر زندگی سامسونگ الکترونیک بهره گرفته است.
دیدگاه این کتاب دیدگاهی مفسری با تجربه درباره‌ی کره جنوبی و تجارت جهانی است و تجزیه تحلیلی سنجیده از اسرار موفقیتی است که هم دانشجویان بازرگانی و هم مدیرعامل‌ها مایلند بخوانند و به کارگیری آنها را در شرکت‌های خودشان مدنظر قرار می‌دهند.
 
مروری بر فصل‌ها
«چرخه زندگی سامسونگ»، «سامسونگ الکترونیک و گروه سامسونگ»، «مقایسه سامسونگ با سونی»، «برند کردن سامسونگ الکترونیک»، «ساختن انسان سامسونگی»، «تلفن‌های موبایل»، «همکاری با رقیب»، «حفظ خلاقیت و دوری از بوروکراسی»، «بحران سامسونگ الکترونیک»، «بحران سامسونگ و بحران جهانی» عنوان ده سرفصل کتاب«سامسونگ سه ستاره درخشان» است.
 
علاوه بر این کتاب محمود متحد کتاب‌هایی چون «درآمدي بر فهم جامعه‌ي مدرن: صورت‌بندي‌هاي مدرنيته» تالیف استوارت هال، « فلسفه علوم اجتماعی» تالیف تد بنتون و کتاب«نه برای لقمه‌ای نان» تالیف كونوسوكه ماتسوشيتا را به رشته ترجمه درآورده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها