دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
نقد و بررسی کتاب «جوالدوز شیطان» با حضور محمدرضا گودرزی

کتاب «جوالدوز شیطان» نوشته محمد اسعدی از ویژه‌برنامه‌های جشنواره تابستان، فصل مهربانی سه‌شنبه (10مرداد) باحضور محمدرضا گودرزی نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستانی «جوالدوزشیطان»، نخستین اثر محمد اسعدی مشتمل بر 16 داستان کوتاه است که در دهه‌های 50 تا 90 تهران و شهرستان‌های مشخص و نامشخص اتفاق می‌افتد.

نویسنده در این اثر با بکارگیری تکنیک‌های روایی و محتوای داستان‌ها به ناکامی و رنج حسرت گذشته و نوستالژی مورد علاقهَ خود می‌پردازد که گاهی با چاشنی تلخ و گزنده‌ای همراه می‌شود‌. داستان‌ها به نحوی بازگو‌کننده بخشی از یک برهه زمانی از فرهنگ ایرانی و خصوصا شهرستانی است و همچنین‌ توصیف بر گفت‌وگو و کنش غلبه دارد.

این اثر در تیرماه سال جاری توسط نشر خورشید‌آفرین در 126 صفحه به چاپ رسیده است‌.

محمداسعدی متولد سال 1339  در شهر نیشابور و فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه تهران است.  وی نگارش داستان کوتاه را از سال 1363 زیرنظر استاد ناصر ایرانی در کانون پرورش فکری شروع کرد و عضویت در انجمن ادیب نیشابوری و سخن نیشابور زیرنظر استاد بی ریای گیلانی «شیدا» و در کنار دکترمحسن ذاکرالحسینی، دکتر جوادمحقق نیشابوری، حیدریغما و نوشین گنجی در دهه شصت وهفتاد را در رزومه خود دارد.


علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند از ساعت 17 روز سه‌شنبه (10 مرداد) به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها