سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
مجموعه کتاب‌های «لب مطلب» به جای افراد می‌خواند

جیم‌رندل در مجموعه کتاب‌های «لب مطلب» قصد دارد که به‌ جای افراد بخواند، موارد مهم را مشخص کند، نکات کلیدی را خلاصه کند و در کتابی آموزنده و جامع نمایش دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مجموعه کتاب‌های «لب مطلب» تالیف جیم‌رندل توسط مریم منتظر ترجمه شد. این مجموعه اطلاعات را به صورت تصاویر، گفت‌گوها و متن‌های بسیار کوتاه در قالب سرگرمی ارائه می‌دهد. مجموعه کتاب‌های «لب مطلب» از سوی انتشارات پردیس آباریس روانه کتاب‌فروشی‌ها شد.

در زمانه‌ای که اطلاعات بسیار و زمان همواره کم است، افراد زمان اندکی برای مطالعه دارند. در نتیجه، بدون درنظر گرفتن بصیرت و بینش، نوشته‌های متفکرین و استادهایی که سال‌ها درباره موضوعات مختلف مطالعه کرده‌اند را می‌پذیرند و همین عامل سطحی بودن درک افراد از بیشتر موضوعات است.

مجموعه کتاب‌های «لب مطلب» قصد دارد، این وضعیت را هدف قرار دهد. گروه بسیاری از خوانندگان و محققان تلاش کرد‌ه‌اند تا این کتاب‌ها آماده شوند. این گروه هر مطلبی را که در رابطه با موضوع کتاب است، چه نوشتاری و چه در مصاحبه با کارشناسان آن موضوع، خوانده‌اند و تجربه‌هایشان را در کنار هم قرار داده‌اند و آنچه فراگرفته‌اند را در کتابی با عنوان «لب مطلب» خلاصه کرده‌اند تا در قالبی جدید ارائه دهند.

هدف از این کار این است که به‌ جای افراد بخوانند، موارد مهم را مشخص کنند، نکات کلیدی را خلاصه کنند و در کتابی آموزنده و جامع، نمایش دهند. هرچند آنها در این طراحی خلاصه شده، پیام‌های مهمی را قرار داده‌اند. نباید مطالب متن را با عنوان کتاب «لب مطلب» اشتباه گرفت زیرا زمانی را که خوانندگان برای خواندن این کتاب صرف می‌کنند، زمان‌های بسیار زیادی را صرفه‌جویی کرده‌اند.

مجموعه کتاب‌های «لب مطلب» در هفت عنوان شامل «مدیریت زمان»، «نیروی اراده»، «متقاعدسازی»، «خلاقیت»، «موفقیت»، «ارتباط شبکه ای»، «فروش مستقیم» گردآوری شده است.

جیم‌رندل نویسنده این مجموعه کتاب‌ها که وکیل و کارآفرین است و مدت سی سال بر علوم مالی و موفقیت‌های شخصی مطالعه داشته است، در مورد این کتاب‌ها می‌گوید: «ما معتقدیم که در کتاب‌های «لب مطلب» کمتر، بیشتر است! یعنی تصورمان بر این است که سادگی و وضوح منجر به طراحی خوب و فهم بیشتر موضوع می‌شود. به‌نظرمان خیلی از نویسندگان، متفکرین و محققین تمایل دارند به‌جای 5 کلمه، 10 کلمه به‌کار برند. شاید این امر ریشه تاریخی دارد. از آنجایی‌که این کتاب‌ها نکات بسیار مهمی دربردارد، نویسندگان دلیلی نمی‌بینند که آنچه در گذشته وجود داشته را تغییر دهند.»

ممکن است آنچه در گذشته به‌کار گرفته می‌شد، در آینده کاربرد نداشته باشد. روش فریاد زدن از یک همسایه به همسایه دیگر، یک روش اطلاع‌رسانی مناسب دویست سال پیش بود! اما امروزه تلفن‌ همراه بهتر است.

هدف این است که مولفان به‌طور کامل در مورد یک موضوع خاص مثلاً مدیریت زمان تحقیق کنند و برای خوانندگان، چکیده آنچه را که نیاز دارند را بیان کنند. نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. فقط آنچه آنها نیاز دارند بدانند.

شاید هر فردی 100 کتاب و عنوان درباره مدیریت زمان خوانده‌ است و آنچه که باید یاد بگیرد این است: موضوع مهم اتلاف وقت بود! همه نوشته‌ها هم همین امر را ثابت می‌کنند. در حقیقت تقریباً پنجاه اصل درباره مدیریت زمان وجود دارد که فرد باید بداند و اول آن‌ها را فرا بگیرد.

نویسنده این کتاب سعی دارد برای خواندن این کتاب فقط یک ساعت وقت خوانندگان را بگیرد و به آنها اطمینان می‌دهد که این زمان یکی از بهترین زمان‌هایی است که تا به‌حال صرف کرده‌اند.

تمام صفحات کتاب به همراه تصاویری که به آن سبک آدم چوبی گفته می‌شود، طراحی شده است که نمونه ای از آن را در شکل زیر مشاهده می‌کنید:


 
نویسنده کتاب در مورد علت این مدل طراحی می‌گوید: «اول اینکه من به ساده‌سازی اعتقاد دارم. حتی اگر سادگی در حد کشیدن آدم چوبی باشد. کار کمتر می‌تواند نتیجه بهتری داشته باشد. مطالعات نشان داده است، اگر همراه متن نوشتاری، عکس‌ها و نقاشی‌ها و مفاهیم تصویری هم ارائه شوند، انسان‌ها اطلاعات بیشتری را در ذهن خودشان حفظ می‌کنند.

دوم اینکه روش کارکرد مغزتان در حال تغییر است. در زندگی امروزه وجود اینترنت باعث شده که ذهنمان با روش متفاوتی نسبت به گذشته، اطلاعات را آنالیز و ذخیره کند. وقتی از اینترنت استفاده می‌کنید، عادت می‌کنید که اطلاعات را فشرده، سریع و با تمرکز روی خطوط آخر مطلب و البته به شکلی گسسته مطالعه کنید. روشی که دقیقاً سعی کردم در این کتاب رعایت کنم.»

وی معتقد است: «دهه‌های اخیر متعلق به افرادی خاص با افکاری خاص است: برنامه‌نویسان کامپیوتری که کدها را ایجاد می‌کنند، وکلایی که قرادادهای حرفه‌ای تنظیم می‌کنند و مدیرانی که پردازش‌های عددی بالا دارند. اما کلید پادشاهی، ایجاد تغییر است. آینده‌ پیش رو متعلق به افراد بسیار متفاوت با افکار بسیار متفاوت است. افرادی با قدرت درک احساسات بالا، خالقان، مهندسان هوش مصنوعی، هنرپیشه‌ها، مخترعین، طراحان، داستان‌سراها، پرستاران، مشاوران و ... بزرگترین جوایز اجتماعی را بدست خواهند آورد و بیشترین شادی را خواهند کرد.»

از دیگر ویژگی‌های مجموعه کتاب‌های «لب مطلب» این است که در انتهای هر کتاب، به صورت فهرست‌گونه خلاصه کل مطالب، تکرار می‌شود. این مجموعه را می‌توانید به صورت مجزا از کتاب فروشی های سراسر ایران و  یا به صورت کلی با ارسال رایگان تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید:
http://www.pac4book.com/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها