یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
«سفرنامه یوهان شیلت برگر» خواندنی شد

«سفرنامه یوهان شیلت برگر» با گزارش‌های ارزشمندی از اوضاع سیاسی اجتماعی و اقتصادی عصر تیموریان از سوی انتشارات امیرکبیر به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «سفرنامه یوهان شیلت برگر» نوشته ساسان طهماسبی به فارسی برگردانده شده و از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

وقایع «سفرنامه یوهان شیلت برگر» به دوره تیموریان برمی‌گردد و مطالب آن گزارش‌های ارزشمندی از اوضاع سیاسی اجتماعی و اقتصادی این دوره است. این کتاب در زمان مولف مشهور شده و به چند زبان ترجمه شده است.
 
در این سفرنامه لشکرکشی عثمانی در اروپا و آسیای صغیر، لشکرکشی‌های تیمور و نزاع‌های جانشینان وی منعکس شده است، همچنین جنگ‌های داخلی مصر به تصویر کشیده شده که مولف خود در بسیاری از این وقایع حضور داشته است.
 
یادداشت‌های نویسنده درباره اقتصاد و کشاورزی ایران منحصر به فرد است. همچنین تقابل دین اسلام و مسیحت در قرون وسطی و برخی از آداب و رسوم اجتماعی و دینی مسلمانان و ارامنه با دقت توضیح داده شده است.
 
یوهان در آلمان به دنیا آمد و در 16 سالگی در جنگ نیوکوپلیس به دست عثمانی‌ها اسیر شد و به خدمت سلطان عثمانی درآمد و در دربار سلطان بایزید عثمانی مشغول خدمت شد. وی علاوه بر شرکت در لشکرکشی‌های عثمانی در قالب ماموریت به مصر و سوریه رفت و سپس به اسارت تیمور درآمده و در لشکرکشی‌های تیمور نیز حضور داشت. یوهان از طریق دریای سیاه به قسطنطنیه فرار کرد و با کمک امپراطور بیزانس پس از 30 سال اسارت به زادگاهش برگشت.
 
«سفرنامه یوهان شیلت‌برگر» با ترجمه دکتر ساسان طهماسبی در 288 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و به قیمت 25 هزار تومان در قطع وزیری از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها