پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
نی‌نی‌های افسانه شعبان‌نژاد به بازار کتاب آمدند

​مجموعه 6 جلدی «نی‌نی‌ها» نوشته افسانه شعبان‌نژاد با تصویرگری غزاله بیگدلو از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه 6 جلدی «نی‌نی‌ها» نوشته افسانه شعبان‌نژاد با تصویرگری غزاله بیگدلو به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر برای دختربچه‌های گروه سنی «ب» منتشر شده است.

این مجموعه به گونه‌ای طراحی شده که سه جلد آن برای نی‌نی دخترها و سه جلد آن برای نی‌نی پسرها است. عناوین کلی این مجموعه عبارتند از: «نی‌نی‌ها و پری‌ها» «نی‌نی‌ها و هولولو» و «نی‌نی‌ها و اجی مجی».
 
در مقدمه این مجموعه نوشته شده است: «پری‌ها برای حل مشکلات نی‌نی‌ها می‌آیند و از آن‌ها می‌خواهند که خودشان هم برای حل مشکل کمک کنند. مربی یا والدین می‌توانند هنگام خواندن قصه از نام کودک خود به جای نی‌نی دختری یا نی‌نی پسری استفاده کنند.»
 
در بخشی از کتاب «نی‌نی‌ها و پری‌ها (نی‌نی دختری)» می‌خوانیم: «مامان نی‌نی دختری، یک انگشتری داشت. نی‌نی دختری آن را برداشت. انگشتش را کرد تو انگشتری. انگشتره گشاد بود. اندازه‌اش زیاد بود. افتاد پایین روی زمین و گم شد. نی‌نی دختری گریه می‌کرد های‌های، انگشترم گم شد وای!

پری رسید. نی‌نی دختری را دید. این‌وری شد. اون‌وری شد. قارقار پری شد.
قارقار پری گفت: «کوچولوی نازنینم، انگشتری هرجا باشه برق اونو می‌بینم. بیا با هم بگردیم.»
قاررقار پری گشت. نی‌نی دختری گشت.
نی‌نی دختری انگشتش را تکان داد زیر کمد را نشان داد. قار قار پری سرش ر خم کرد. زیر کمد، چشمش به انگشتری افتاد با نوکش آن را برداشت. توی دست نی‌نی گذاشت.»

افسانه شعبان‌نژاد، شاعر، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، در سال 1342، در شهداد از توابع کرمان به دنیا آمد. وی فعالیت‌های هنری خود را در سن 18 سالگی و با چاپ اولین مجموعه داستان اش برای نوجوانان با نام «نه من نمی‌ترسم» آغاز کرد. شعبان‌نژاد نزدیک به 130 اثر در زمینه شعر، قصه و رمان به چاپ رسانده است كه از آن میان حدود 40 اثر توانسته‌اند جوایزی از جشنواره‌های مختلف هنری و ادبی دریافت كنند.

شعبان نژاد آثار زیادی را در کارنامه‌ خود دارد. از آن جمله می‌توان به «آشناى غنچه ها»، «باغ هزار دخترون»، «بابا و باران»، «جشن گنجشك‌ها»، «يك آسمون، دو آسمون»، «كلاغه كجاست؟ روى درخت»، «خانم چمن و درخت زردآلو»، «شيشه آواز»، «النگوهاى قرمز»، «يار پنهان»، «دختر كدو تنبل»، «باغ فرشته‌ها»، «بهار گمشده»، «صداى صنوبر» و «زنبور و سيب قرمز» اشاره کرد.

  
انتشارات سوره مهر مجموعه 6 جلدی «نی‌نی‌ها» را با شمارگان پنج هزار نسخه و قیمت 50 هزار ریال برای هر جلد منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها