سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
ساخت و تجهیز کتابخانه مدرن نیشابور با کمک یک خَیِر

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به ساخت و تجهیز کتابخانه مدرن نیشابور با کمک یک خَیِر، خواستار ثبت روز ملی امام رضا (ع) و فضل بن شاذان در تقویم ملی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر سید رضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه گزارشی درباره وضعیت فرهنگی حوزه انتخابیه خویش پرداخت.  

چنارانی گفت: جذب مساعدت برای مساجد شهرستان‌های نیشابور و فیروزه، کمک به استان خراسان رضوی و شهرستان نیشابور به‌عنوان پایتخت فرهنگی و افتتاح شعبه مستقل انجمن مفاخر از مباحث مطرح شده در این جلسه بود که مورد استقبال وزیر قرار گرفت.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه افزود: ثبت روزهای ملی به نام امام رضا(ع) به‌مناسبت ورود ایشان به نیشابور و روز فضل بن شاذان باید در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.

وی بیان کرد: پروژه «افلاک‌نمای خیام» از پروژه‌های مهم کشور، استان و شهرستان است و باید با اختصاص اعتبارات لازم به‌عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های گردشگری و علمی و فرهنگی  خاورمیانه هر چه سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای ساخت و تجهیز کتابخانه مدرن نیشابور طی تماس تلفنی با وکیلی قرار شد در ادامه تکمیل فرهنگسرای وکیلی (2) با هماهنگی و برگزاری جلسه‌ای با معاون وزیر، عملیات اجرائی این مجموعه بزرگ با همکاری وکیلی و وزارت فرهنگ و ارشاد تکمیل و طبق توافقات صورت گرفته، کتابخانه مدرن شهرستان نیشابور در طبقه پایین فرهنگسرای وکیلی (2) قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه گفت: نمایشگاه کتاب نیشابور باید در سال جدید راه‌اندازی شود و کتابخانه تخصصی ویژه بانوان نیشابوری نیز تاسیس شود تا بانوان بتوانند در محیطی آرام به مطالعه بپردازند.

صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار اظهار کرد: نیشابور مهد علم، ادب و فرهنگ است و از شما برای دغدغه فرهنگی که دارید ممنونم و امروز اگر بتوانیم در راستای ارتقای فرهنگی جامعه کاری انجام دهیم، پیروز میدان خواهیم بود و بنده تمام تلاش خویش را برای اعتلای فرهنگی شهرستان نیشابور انجام خواهم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها