شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
امیر گلفام: کتاب درباره نقش جوانان در جبهه اندک است

امیرسرتیپ ابراهیم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ادبیات دفاع مقدس برای مخاطب کودک و نوجوان گفت: در مقایسه با میزان حضور و نقش جوانان در دوران دفاع مقدس کتاب تولید نشده است.

امیر سرتیپ ابراهیم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از سی‌امین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تلاش ارزشمندی برای آشنایی خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم با تازه‌های نشر است. برگزاری این رویداد فرهنگی در هر کشور در واقع معرف میزان رشد شاخص‌های فرهنگی به حساب می‌آید. حضور مردم با تنوع‌های فکری از زیبایی‌های این رویداد فرهنگی است.      
 
وی با اشاره به دومین تجربه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مجموعه نمایشگاه شهر‌آفتاب افزود: پیش از انتقال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مجموعه شهرآفتاب بسیاری تصور می‌کردند میزان بازدید کاهش پیدا کند؛ این درحالی است که در گفت‌و‌گو با رئیس نمایشگاه میزان بازدید در برخی روز‌ها در مقایسه با مصلی افزایش داشته و از متوسط دوسال گذشته عبور کرده است.
 
گلفام با تاکید بر اهمیت توجه به بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: در طول سال خانواده‌های ایرانی برای بازدید از اقوام و سیاحت کیلومتر‌‌ها از محل سکونت خود دور می‌شوند؛ بنابراین خیلی ارزشمند است که یکبار در سال با همه اعضای خانواده در نمایشگاه حضور پیدا کنیم. بازدید خانواده‌ها همراه کودکانی که حتی توانایی خواندن و نوشتن ندارند از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انس با کتاب در آن‌‌ها نهادینه می‌شود.
 
وی در ارزیابی وضعیت تولید کتاب در زمینه ادبیات دفاع‌مقدس برای مخاطب کودک و نوجوان اظهار کرد: بیش از نیمی از رزمندگان حاضر در جریان دفاع مقدس زیر 20 سال سن داشتند؛ علاوه براین کودکان زیادی به‌‌صورت غیرمستقیم با جنگ درآمیخته بودند و حتی فرزندان مردم مرزنشین هرچند توانایی حمل سلاح نداشتند اما در جریان دفاع به شهادت رسیدند و به میزان حضور جوانان در جبهه کتاب تولید نشده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نباید فراموش کرد که قشر جوان علاقه دارند نسبت به دوران جوانی سرداران و شهدای مطرح مانند شهید علی صیاد شیرازی نیز اطلاعات کسب کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها