چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کتاب‌های بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: با وجود آمدن ابزارهای الکترونیکی جدید که به همه آنها دسترسی دارم باید بگویم هیچ چیز جای کتاب کاغذی را برایم پُر نمی‌‌کند.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سرتیپ پاسدار ابراهیم گلفام گفت: کتاب یک رسانه بسیار خوب در انتقال ارزش‌هاس. شاید فرق کتاب با رسانه‌ها و ابزارهای الکترونیکی جدیدی که ظهور پیدا کرده این باشد که با لمس کتاب به صورت فیزیکی انسان انس و الفت با آن پیدا می‌‌کند. اگر تکنولوژی‌ها جدید امکانات خوبی هم داشته باشند اما هیچ‌کدام جای کتاب کاغذی را نمی‌‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه دسترسی به همه امکانات و ابزارآلات الکترونیکی جدید برایش فراهم است، افزود: من با وجود اینکه دسترسی به همه این امکانات دارم، ولی همیشه با کتاب انس و الفت دارم و بیشتر علاقمندم هنگام مطالعه کتاب را به طور فیزیکی لمس کنم.
 
گلفام تصریح کرد: با وجود مشغله‌های کاری فراوان که دارم، هرگز از کتاب جدا نشده‌ام؛ به خصوص کتاب‌های کاغذی که آرامش خاصی هنگام مطالعه به انسان می‌‌دهد. شاید ابزارآلات الکترونیکی جدید مانند گوشی‌های هوشمند امکانات بسیار خوبی اعم از کتاب‌های صوتی و تصویری داشته باشند اما باید بگویم هیچ چیز جای کتاب کاغذی را پر نمی‌‌کند. انسان با مطالعه کتاب‌ها از فضای مجازی شاید چشم‌هایش خسته و آسیب ببیند اما کتاب کاغذی این طور نیست.
 
وی اشاره به شعار نمایشگاه کتاب امسال نیز خاطرنشان کرد: همه مردم مشغله‌های زیادی دارند اما من سعی می‌‌کنم ماهی یک کتاب بخوانم. با سعی و تلاش توانستم کتاب‌هایی با حجم متوسط و قطور مطالعه کنم.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با تاکید بر اینکه هیچ چیزهای کتاب را نمی‌‌گیرد، گفت: هیچ چیز جای کتاب کاغذی را نمی‌‌گیرد زیرا کتاب همیشه در دسترس است و چشم ما به کتاب کاغذی از نظر روانی بهتر از ابزارهای الکترونیکی و صفحات دیجیتالی عادت دارد. باید بگویم چشم انسان با خواندن کتاب کاغذی سالم‌تر می‌‌ماند. کتاب‌های کاغذی ویژگی‌های مثبت بیشتر به سایر ابزارها دارند.
 
سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها