یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
فردا تمام خسارت‌های ناشران متضرر از بارندگی، پرداخت می‌شود

معاون اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن تشریح‌ اولین‌های این دوره از نمایشگاه، گفت: شهرداری حداکثر تا فردا(دوشنبه 18 اردیبهشت) تمام خسارت‌های ناشران متضرر از بارندگی را پرداخت خواهد کرد.

مهدی اسماعیلی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: فرایند اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل مباحث واسپاری، اندکی دیرتر آغاز شد. اما بلافاصله بعد از شروع کار، به کمک سایر کمیته‌ها و عوامل اجرایی استارت کار زده شد.
 
وی با بیان اینکه امسال در راستای کیفیت‌سازی نمایشگاه گام برداشته‌ایم، گفت:‌ به طور مثال امسال پنل‌های غرفه‌بندی نو شده‌اند. همچنین سازه‌ها نیز با کیفیت عالی راه‌اندازی شده‌اند؛ این امر به زیبایی بصری نمایشگاه کمک زیادی کرده است.
 
معاون اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: خوشبختانه شهرداری در حوزه اجرا کیفیت را ارتقا داده است اما متأسفانه بارندگی چند روز پیش باعث آب‌گرفتگی سالن‌ها حتی در سازه‌های دائمی شد. از روز گذشته کار کارشناسی، ارزیابی و پرداخت خسارت‌ها آغاز شده است؛ بخشی از خسارت‌ها بر اساس توافق با بیمه، به صورت درصدی توسط بیمه پرداخت می‌شود و الباقی را شهرداری پرداخت خواهد کرد. به طور مثال در بخش کودک و نوجوان شهرداری مبلغ 65 میلیون تومان خسارت پرداخت کرده است.

وی تأکید کرد: حداکثر تا فردا کل پرداخت‌های خسارت توسط شهرداری صورت می‌گیرد. بیمه نیز به فوریت و در طول برگزاری نمایشگاه خسارت‌ها را پرداخت خواهد کرد؛ شهرداری از روز گذشته شروع به جمع‌آوری کتب‌های ناشران متضرر از بارندگی کرده است و ضمن اینکه ناشران 30درصد قیمت پشت کتاب را تخفیف می‌دهند، شهرداری نیز ظرف 24ساعت آینده 70درصد قیمت پشت جلد کتاب را پرداخت خواهد کرد.

معاون اجرایی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اولین‌های این دوره از نمایشگاه گفت: امسال تعداد نمازخانه‌ها و مساحت آنها افزایش پیدا کرد و مسقف شدند. همچنین فضای نمایشگاهی در بخش دانشگاهی و رسانه‌های دیجیتال حدود 6هزار متر افزایش پیدا کرده است. ساماندهی پارکینگ‌ها هم به لحاظ خط‌ کشی و هم به لحاظ آسفالت به نحو احسن صورت گرفت. این در حالی است که سال گذشته فقط یک پارکینگ آسفالت شده بود.

اسماعیلی‌راد ادامه داد: امسال برای اولین بار پیش از آغاز نمایشگاه کارت پرسنل و پارکینگ غرفه‌داران ارائه شد. در حالی‌که در سال‌های گذشته این عمل تا روز سوم طول می‌کشید.

وی ضمن تأکید بر پیش‌گیری از آسیب‌های وارده از حوادث غیرمترقبه اظهار کرد: قطعاً اگر همین وضعیت در شهرآفتاب باشد و شرایطی فراهم نشود که لااقل ناشران زیر چادر نروند، چنین مسئولیتی را نخواهم پذیرفت.

معاون اجرایی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: اینکه نمایشگاه به لحاظ مکان مشکل دارد واقعاً جدی است. همچنین عدم تحویل این مکان (شهرآفتاب) به بهره‌بردار مشکل دیگری است که باید برای سال آینده برطرف شود. اگر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان علاقه‌مند به واسپاری است باید بلافاصله بعد از پایان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، استارت سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران را بزند.

اسماعیلی‌راد در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه ستاد مدیریت بحران شهر تهران، مجموعه آتش‌نشانی که چه قبل از شروع نمایشگاه و چه در ایام بحران کمک‌های قابل توجه‌ای داشتند گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که ناشران با دغدغه‌ خاطر نمایشگاه را ترک نکنند و پس از اتمام ساعت بازدید ذهن‌شان درگیر نباشد. باید فضای آرامش در نمایشگاه باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها