جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
تذکر کتبی برای غرفه‌های متخلف ارسال شد

مهدی اسماعیلی راد، معاون اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه کتاب درباره برگزاری اولین جلسه کمیته رسیدگی به تخلفات گفت: تخلفات گزارش شده شامل ثبت نام کلاس‌های کنکور در برخی غرفه‌ها، فروش غیرقانونی کتاب ناشران دیگر و فروش کتاب‌های ممنوعه بود که حدود 4 تذکر کتبی به این ناشران ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اولین نشست از نشست‌های روزانه مسئولان سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور مهدی اسماعیلی راد، معاون اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه کتاب و محمد طباطبایی، مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد، در محل ستاد خبری این نمایشگاه برگزار شد.

اسماعیلی در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات اجرایی انجام شده در نمایشگاه کتاب پرداخت و گفت: در در بخش ناشران داخلی نمایشگاهِ امسال، 2660 ناشر و نمایندگان ناشران در 1850 غرفه مستقر هستند و در بخش بین‌الملل نیز 140 ناشر از 42 کشور خارجی حضور دارند. البته حدود 50 غرفه در بخش ناشران عمومی داشتیم که به علت مراجعه نکردن صاحبان غرفه، به ناشرانی که از حضور در نمایشگاه بازمانده بودند، تحویل داده شد.

 معاون اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به برنامه‌های اجرا شده از سوی کمیته علمی فرهنگی نمایشگاه ادامه داد: به طور کلی تا کنون 37 برنامه از سوی این کمیته برگزار شده که شامل 4 کارگاه، 15 نشست در سرای اهل قلم، 6 نشست در سرای کتابنما، و 12 نشست در سرای اهل قلم بین‌الملل هستند.

وی ادامه داد: طبیعتا در روز نخست نمایشگاه با مشکلاتی روبه‌رو بودیم؛ مانند مشکل در دستگاه‌های کارتخوان، ترافیک ورود به پارکینگ، عایق‌بندی سالن‌ها در برابر باران که همگی در روز دوم نمایشگاه برطرف شدند. همچنین با همکاری شهرداری و فرمانداری منطقه برخی آموزش‌های ایمنی به غرفه‌داران داده شد.

اسماعیلی راد درباره برگزاری نخستین جلسه کمیته بررسی تخلفات در روز گذشته عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده، تخلفات مطرح شامل ثبت نام کلاس‌های کنکور در برخی غرفه‌ها، فروش غیرقانونی کتاب ناشران دیگر و فروش کتاب‌های ممنوعه بود که حدود 4 تذکر کتبی به این ناشران ارسال شد و از این اقدامات جلوگیری شد، اما در صورت ادامه یافتن این تخلفات، بدون شک با ناشران متخلف برخورد خواهیم کرد.

وی درباره تخلف فروش کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه توضیح داد: بدون شک این اقدان نه تنها با مسدود شدن غرفه ناشران متخلف از سوی مسئولان نمایشگاه روبه‌رو خواهد شد، بلکه از سوی اتحادی و مراجع قضایی نیز پیگیری می‌شود.

اسماعیلی راد در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مسدود شدن چند غرفه در بخش دانشگاهی گفت: تا کنون هیچ حکمی از سوی ما برای بسته شدن غرفه‌ای در هیچ یک از بخش‌های نمایشگاه صادر نشده و طبق روال سال گذشته ما ابتدا تذکر کتبی می‌دهیم و در صورت ادامه یافتن تخلف اقدام به بستن غرفه متخلف می‌کنیم.

 معاون اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره تصویب آیین نامه بلیغات انتخاباتی در نمایشگاه توضیح داد: این آیین نامه در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه مصوب شد و در اختیار ناشران نیز قرار گرفت تا ناشران بر کار فرهنگی خود تمرکز کنند و در صورت تخلف از این آیین حتما تذکر کتبی دریافت می‌کنند.

وی درباره فروش کتاب‌های حسن روحانی در غرفه کتابخانه ملی توضیح داد: این روالی است که کتابخانه ملی از دوره بیست و هفتم نمایشگاه کتاب در پیش گرفته و نمی‌توان آن را تخلف محسوب کرد، اما قرار دادن همه کتاب‌های آقای روحانی در یک قفسه مجزا کاری بود که با تذکر کتبی ما مواجه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها