جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب تهران

برنامه­‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در سی‏‌اُمین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران اعلام شد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از آستان‌نیوز، حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر)  با اشاره به برگزاری پنج برنامه فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران، بیان کرد: معرفی تازه‎های نشر مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی به‌عنوان نخستین برنامه از سلسله برنامه‎های فرهنگی انتشارات به‌نشر با مشارکت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، ساعت 14 روز جمعه پانزدهم اردیبهشت‌ماه در «سرای اهل قلم» با حضور بیش از 80 نفر از علاقه‎مندان و دوستداران کتاب برگزار خواهد شد که در آن جدیدترین عناوین کتاب مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی معرفی می‎شود.
 
گردهمایی تصویرگران کودک و نوجوان
وی با بیان اینکه «سالن کودک و نوجوان» سرای اهل قلم از ساعت 10 و 30 روز یکشنبه، هفدهم اردیبهشت‌ماه میزبان میزگرد «تصویرگری کتاب‌های دینی کودک و نوجوان» خواهد بود، افزود: در این برنامه حدود 25 نفر از تصویرگران کودک و نوجوان حضور خواهند داشت.
 
سعیدی گفت: از ساعت 15 تا 17 همین روز، در این سالن، کارگاه آموزشی «تصویرگری کتب دینی کودک و نوجوان» برگزار می‎شود و در پایان به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.
 
مدیرعامل به‌نشر با اشاره به برگزاری نشست «هم‎اندیشی جایگاه نشر استانی در نشر ملی» با مشارکت این مرکز و مؤسسه معیار سخن استان گیلان و کمیته فعالیت‌های علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب، اظهار کرد: این نشست ساعت 17 یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه در «سرای اهل قلم (اصلی)» برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: در این برنامه نخستین‌بار به پیشنهاد به‌نشر، با تصویب و سفارش کمیته فعالیت‌های علمی و فرهنگی نمایشگاه و مشارکت مؤسسه فرهنگی معیار سخن، از هشت نفر از «خادمان نشر» چهار استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، گیلان و قم به صورت نمادین تجلیل می‏شود. این مراسم در قالب آیین نکوداشت خادمانی که از دنیا رفته‎اند و آیین بزرگداشت خادمان در قید حیات برگزار خواهد شد. نکوداشت مرحوم عباس سعیدی رضوانی، نخستین مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی(به‌نشر) و تجلیل از رضا رجب‏زاده، مؤسس و مسئول کتابفروشی انتشارات امام، به‌عنوان خادمان نشر خراسان رضوی بخش‌هایی از این برنامه است.
 
سعیدی گفت: در غرفه کودک و نوجوان انتشارات آستان قدس رضوی در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، همه‌روزه برنامه‎های متنوع فرهنگی و امضای کتاب برگزار می‎شود. در این غرفه همانند سال‌های گذشته هر روز، حداقل یک نفر از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان که با به‎نشر همکاری کرده‎اند، حضور دارند و بازدیدکنندگان می‎توانند با آن‌ها دیدار و گفت­وگو کنند.
 
مدیرعامل به‌نشر، برگزاری «مسابقات رنگ‎آمیزی و تصویرگری از حرم» برای کودکان را یکی دیگر از برنامه‎های غرفه کودک و نوجوان انتشارات به‎نشر اعلام کرد و افزود: اهدای بسته‎های فرهنگی به کودکان و نوجوانان، تهیه طوماری از دلنوشته‎های کودکان و نوجوانان خطاب به امام رضا(ع) و اهدای جوایز از برنامه‎هایی است که در غرفه کودک و نوجوان انتشارات به‎نشر برگزار می‎شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها