شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
مجموعه داستان «باد زن‌ها را می‌برد» نقد  می‌شود

نقد و بررسی مجموعه داستان «باد زن‌ها را می‌برد» نوشته حسن محمودی توسط انجمن داستان‌نویسی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انجمن داستان‌نویسی اصفهان قصد دارد تا در نشستی به نقد و بررسی مجموعه داستان «باد زن‌ها را می‌برد» اثر حسن محمودی بپردازد. این نشست از ساعت 16 و 30 دقیقه روز دوشنبه (16 اسفندماه) و با حضور محمدرحیم اخوت در اصفهان برگزار می‌شود.

«باد زن‌ها را می‌برد» مجموعه 15 داستان کوتاه است که نگارش آنها دو دهه طول کشیده است و در این کتاب با عناوین «عيسی قلی»، «افسانه»، «وقتی آهسته حرف می‌زنيم الميرا خواب است»، «حكايت ناتمام بز و درخت آسوريک»، «و حالا ما نمی‌دانيم»، «قول و قرار»، «حكايت ماريا و مرد غريبه»، «قصه‌ای كوتاه براي پری‌ناز»، «همه يک روز زودتر می‌ميرند»، «خورخه و خاكستر مرد عاشق»، «قازولایی»، «بوی خوش زن»، «شيطان كوه»، «باد زن‌ها را می‌برد» قرار گرفته است.

این داستان‌ها برآینده سه دوره داستان نویسی محمودی است. داستان‌های «قازولايی»، «بوی خوش زن» و «باد زن‌ها را می‌برد» مربوط به دوره سوم داستان نویسی حسن محمودی است که تاریخ نگارش آنها به دوره بعد از رمان‌نویسی و تجربه انتشار رمان «روضه نوح» برمی‌گردد. داستان‌های «عيسی قلی»، «افسانه»، «وقتی آهسته حرف می‌زنيم الميرا خواب است»، «حكايت ناتمام بز و درخت آسوريک» و «و حالا ما نمی‌دانيم» هم مربوط به دوره اول داستان‌نویسی اوست که دغدغه متفاوت بودن و تجربی بودن در آن‌ها مشهود است.

همچنین داستان‌های «قول وقرار»، «حكايت ماريا و مرد غريبه»، «قصه‌ای كوتاه برای پری‌ناز»، «همه يک روز زودتر می‌ميرند»، «خورخه و خاكستر مرد عاشق» و «شيطان كوه» هم متعلق به دوره دوم داستان‌نویسی وی دارد که در آنها مضمون و فرم در هم تنیده شده است و قصه‌گو بودن‌شان از مولفه‌های مهم آن است.

لازم به یادآوری است «باد زدن‌ها را می‌برد» پنجمین اثر داستانی منتشر شده حسن محمودی بعد از مجموعه‌های «وقتی آهسته حرف می‌زنیم، المیرا خواب است»، «یکی از زن‌ها دارد می‌میرد» و «از چهارده سالگی می ترسم» و رمان «روضه نوح» است.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند در زمان یاد شده به موسسه رویش واقع در اصفهان، خیابان نظر غربی مراجعه کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها