چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
تقریظ رهبر انقلاب بر سه كتاب دفاع مقدس رونمایی شد

تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر كتاب‌های «دختر شینا»، «وقتی مهتاب گم شد» و «گلستان یازدهم» در آئین ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در حسینیه‌ امام خمینی(ره) شهر همدان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری، همزمان با ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت صبح امروز(چهارشنبه 20 بهمن‌ماه) در حسینیه‌ امام‌خمینی(ره) شهر همدان از تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر كتاب‌های «گلستان یازدهم»، «دختر شینا» و «وقتی مهتاب گم شد» رونمایی شد.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر كتاب «دختر شینا» خاطرات قدم‌خیر محمّدی‌كنعان، همسر سردار حاج ستار ابراهیمی هژیر به قلم قلم بهناز ضرابی‌زاده  بدین شرح است:

بسمه‌تعالی
«رحمت خدا بر این بانوی صبور و با‌ایمان؛ و بر آن جوان مجاهد و مخلص و فداكاری كه این رنج‌های توان‌فرسای همسر محبوبش نتوانست او را از ادامه‌ جهاد دشوارش باز دارد. جا دارد از فرزندان این دو انسان والا نیز قدردانی شود.»

متن تقریظ رهبر انقلاب بر كتاب «وقتی مهتاب گم شد» روایت عاطفی از خاطرات جانباز علی خوش‌لفظ، همرزم حاج احمد متوسلیان به قلم حمید حسام به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
بچّه‌های همدان؛ بچّه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادعا؛ یاران حسین (علیه‌السّلام)؛ یاوران دین خدا ... و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور ... و آنگاه فضای معنویّت و معرفت؛ دل‌های روشن، همّت‌ها و عزم‌های راسخ؛ بصیرت‌ها و دیدهای ماورائی ... این‌ها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه‌ این روایت صادقانه و نگارش استادانه، كام دل مشتاق را غرق لذّت می‌كند و آتش شوق را در آن سركش‌تر می‌سازد.

راوی، خود یک شهید زنده است. تنِ به ‌شدّت آزرده‌ او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بكاهد، والحمدلله ربّ‌العالمین. نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه‌دیدگان است. بر او و بر همه‌ آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان‌شاء‌الله. ۹۵/۱۰/۱۸

درباره‌ نگارش این كتاب، آنچه نوشتم كم است؛ لطف این نگارش بیش از این‌ها است. مقدّمه‌ كتاب یک غزل به تمام معنی است.»

متن تقریظ رهبری بر كتاب «گلستان یازدهم»، خاطرات همسر شهید علی چیت‌سازیان نیز در زیر آمده است.

«رحمت و سلام خدا بر شهید عزیز علی چیت‌سازیان و درود بر همسر آن شهید و سپاس از نویسنده متعهد این كتاب.»

سیدعلی خامنه‌ای

كتاب «گلستان یازدهم» نوشته بهناز ضرابی‌زاده دربردارنده خاطرات پناهی روا، همسر شهید علی چیت‌سازیان است كه از سوی انتشارات «سوره‌مهر» به چاپ رسیده است. ضرابی‌زاده در كتاب جدید خود یک گام جلوتر گذاشته و با پختگی بیشتری به‌سراغ راوی رفته است. «گلستان یازدهم» در مقایسه با «دختر شینا» از تكنیک و سبک بهتری برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها