چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
براتی‌پور: بانو وحیدی عمر خود را برای ادبیات انقلاب صرف کرد

آیین اختتامیه سومین دوره شب‌های شعر انقلاب با تجلیل از سیمین دخت وحیدی و سید عبدالله حسینی همراه بود. براتی‌پور گفت: خانم وحیدی یکی از ستاره‌های درخشان ادب فارسی در دوران معاصر است که عمر پربرکت خود را برای ادبیات انقلاب هزینه کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اختتامیه سومین دوره شب انقلاب سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه از ساعت ۱۸ در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.
 
در این آیین که با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری کشور و جمعی از شاعران انقلابی  همراه بود از سیمین دخت وحیدی و دکتر سید عبدالله حسینی تجلیل شد.
 
سید علی موسوی گرمارودی، علی انسانی، عباس براتی‌پور، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، علیرضا قزوه، مرتضی امیری‌اسفندقه، هادی سعیدی کیاسری، سعید بیابانکی، ناصر فیض، سعید حدادیان، مصطفی علی‌پور، علی‌محمد مؤدب، مرتضی نوربخش، قادر طراوت‌پور، فریبا یوسفی، فاطمه طارمی، فاطمه نانی‌زاد، جواد حیدری و جمعی دیگر از شاعران کشور در این مراسم حضور داشتند و تعدادی از آن‌ها شعرخوانی کردند.
 
موسوی گرمارودی به‌عنوان آخرین کسی که در این آیین شعر می‌خواند گفت: از مهربانی‌ها و الطافی که حاضران در این جلسه به من داشته‌اند سپاسگزاری می‌کنم اما چون قرار نبود شعر بخوانم کاغذی با خود نیاورده‌ام.
 
اسلامی ندوشن در ادامه به طنز گفت: خدا هر چه به آقای اسفندقه حافظه داده، به من نداده است. سپس غزلی با مطلع «منم که می‌رسدم نو به نو ز خویش غمی» و قطعه «مهربانی» را که به گفته خودش تنها اشعاری بود که از بردارد، برای حاضران خواند.

در بخشی از برنامه نوبت به قدردانی از بانو سیمین دخت وحیدی رسید.
 
استاد عباس براتی‌پور که در این بخش برای صحبت درباره بانو وحیدی به روی صحنه آمده بود، با اشاره به غافل‌گیری‌اش درباره دعوت برای صحبت درباره خانم وحیدی گفت: آنچه درباره ایشان در ذهن دارم به سال ۱۳۶۰ برمی‌گردد که در گوشه تالار حوزه هنری یک میز نهارخوری ۱۲ نفره بود و استاد مهرداد اوستا، سید حسن حسینی، قیصر امین‌پور، محمدعلی محمدی، پرویز محمدآبادی، سهیل محمودی، خانم سیمین دخت وحیدی و تعداد دیگری از دوستان روزهای پنجشنبه دور آن می‌نشستیم و شعر می‌خواندیم. مدیریت جلسه را سید حسن حسینی که آن زمان افسر وظیفه بود بر عهده داشت و استاد اوستا نقد شعر می‌کرد.
 
وی با اشاره به حضور بانو وحیدی در جبهه‌های جنگ گفت: آن زمان که برخی مردها جرات نمی‌کردند به جنگ بروند، بانو وحیدی و یکی دو نفر از دوستان ما که در آن جلسات شعر حضور داشتند به جبهه سفر می‌کردند. خانم وحیدی یکی از ستاره‌های درخشان ادب فارسی در دوران معاصر است که عمر پربرکت خود را برای ادبیات انقلاب هزینه کرد.
 
موسوی گرمارودی، سید علی انسانی، سعید حدادیان، جواد حیدری و عباس براتی‌پور هدیه‌ای را از طرف جشنواره شعر انقلاب به بانو سیمین دخت حیدری وحیدی تقدیم کردند.
 
چون بانو وحیدی قادر به سخن گفتن نبود، فریبا یوسفی یکی از اشعار ایشان را برای حاضران خواند.
 
در ادامه نوبت به قدردانی از دکتر سید عبدالله حسینی رسید.
 
هادی سعیدی کیاسری در این بخش، با اشاره به شخصیت و فعالیت‌های دکتر سید عبدالله حسینی درباره دوران جوانی که با او سپری کرده بود، گفت: آقای حسینی طلبه جوان، با طراوت و آراسته‌ای بود که در جوانی او را برای اولین بار با سامسونتی دیدم که همیشه در ذهنم ثبت شده است.

وی افزود: آقای حسینی طلبه‌ای فاضل، انسانی آراسته، شاعری با سبکی متمایز و متفاوت، مدیری مدبر و دوستی با شخصیت و منحصربه‌فرد برایم بود و من به دوستی با او افتخار می‌کنم. 
 
شیرین علی گل مرادی، مصطفی محدث خراسانی، علی‌محمد مؤدب و علیرضا قزوه برای اهدای تندیس شعر انقلاب به دکتر سید عبدالله حسینی به روی صحنه آمدند و لوح یادبود شب شعر انقلاب را به او تقدیم کردند.
 
قرار بود از قادر طهماسبی (فرید) هم در این برنامه قدردانی شود که به دلیل عدم حضور او، این بخش انجام نشد.
 
این برنامه با مشارکت مجمع شاعران اهل‌بیت (ع)، حوزه هنری، فرهنگ‌سرای اندیشه، دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، موسسه شهرستان ادب و  فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها