دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
گزارش نبود استراتژی مدرن در صنعت چاپ ایران ارائه شد

پنجمین شماره ماهنامه «چاپخانه» ویژه دی‌ماه منتشر شد. «نبود استراتژی مدرن در صنعت چاپ ایران» عنوان پرونده ویژه این شماره است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پنجمین شماره ماهنامه «چاپخانه»  گزارش میزگرد تخصصی نقد و بررسی گزارش «استراتژی‌های صنعت چاپ» را در بردارد. این میزگرد با حضور محسن یگانه‌کاری، فرشی‌فرید، تهمینه سلیمی، مهدی رحیمی، جلال ذکائی، بهروز فتحی و محمدحسین رحیمی‌یگانه برگزار شده است.
 
در بخش‌هایی از این میزگرد می‌خوانیم: «اگر بخش دولتی را به عنوان متولی کنار بگذاریم، بخش خصوصی نمی‌تواند برای همه صنعت چاپ و همه کسانی که در این کار فعالیت اقتصادی می‌کنند و درآمد دارند، استراتژی بنویسد. چون منافع رقبالی هم‌صنفی با هم متفاوت است.
 
همچنین در بخش دیگر این مطلب، چنین بیان شده است: «قبل از پرداختن به مسأله استراتژی به صورت کلان باید بیاییم مشکلات زیرساختی را حل کنیم که بحث شناخت وضعیت است. اگر گذشته را نشناسید برای آینده نمی‌توانید تصمیم بگیرید. ما هیچ اطلاعاتی از گذشته و حال نداریم. اگر به این مسأله پرداخته شود، مهم‌تر از بحث استراتژی کلان است.»
 
«نگهداری از ماشین‌های چاپ» عنوان بخش دیگر پنجمین ماهنامه «چاپخانه» به شمار می‌آید.
 
در بخش اخبار داخلی این ماهنامه، خبرهای «حضور نشر ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قطر»، «برگزاری اختتامیه نخستین جایزه منطقه‌ای کتاب سال جمهوری اسلامی در مسکو» و «صنعت نشر از مشکل جدی نقدینگی رنج می‌برد» ارائه شده‌اند.
 
«بهداشت و ایمنی در چاپخانه 4» عنوان بخش دیگر این ماهنامه است. در این بخش، مطالبی درباره ایمنی وسایل الکتریکی، رعایت اصول ایمنی، وظایف مدیران چاپخانه‌ها، وظایف سرکارگران و وظایف نمایندگان مدیریت ارائه شده‌ است.
 
همچنین این شماره از ماهنامه «چاپخانه» گزارشی از نمایشگاه چاپ و فناوری ارتباطات فرانکفورت دربردارد. این نمایشگاه 12 تا 14 آبان‌ماه (2 تا 6 نوامبر) در فرانکفورت برگزار شده است.
 
در بخش «هر ماه یک کتاب» این ماهنامه، کتاب «راهنمای چاپ جوهرافشان برای طراحان» اثر «الیزابت گودینگ» و «ماری شیلینگ» معرفی شده است. این اثر راهنمایی است برای تمام فعالان این حوزه که به جای تلاش برای افزایش بهره‌وری چاپگرهای جوهر افشان از طریق آزمون و خطا، چگونگی استفاده بهینه از آن را از طریق راهنمای جامع آن بیاموزند.
 
پنجمین شماره ماهنامه «چاپخانه» ویژه دی ماه با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی جلال ذکائی و سردبیری تهمینه سلیمی به بهای 10 هزار تومان از سوی چاپ ابریشم منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها