یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
الوندی: جام باشگاه‌های کتابخوانی زمینه‌ساز ترویج کتابخوانی است

عزت‌الله الوندی، نویسنده کودک و نوجوان گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با مقولات تازه و نو در جام باشگاه‌های کتابخوانی، صد در صد برای آن‌ها جذابیت دارد و اگر متوجه شوند کتابخوانی فضای این آشنایی را برای آن‌ها فراهم می‌کند، جذب آن خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی فعالیت‌های ترویج کتابخوانی، عزت‌الله الوندی که به مناسبت جشن تولد باشگاه‌های کتابخوانی به شهر رشت سفر کرده بود، اظهار کرد: حداقل کاری که باشگاه‌های کتابخوانی می‌توانند انجام دهند، قرار دادن بچه‌ها در مسیر کتابخوانی است و اگر فضای رقابتی وجود داشته باشد، انگیزه پیدا می‌کنند و لایه زیرین این انگیزه، ترویج کتابخوانی است.
 
الوندی با اشاره به استقبال مسئولان و کودکان و نوجوانان شهر رشت از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی، گفت: استقبال کودکان و نوجوانان از آیین گشایش جام باشگاه‌ها خیلی خوب بود. من و آقای توزنده‌جانی با بچه‌ها درباره کتابخوانی حرف زدیم و داستان خواندیم. ایشان داستان ناتمامی برای بچه‌ها خواند و از آن‌ها خواست که آن‌را کامل کنند؛ این بخش از برنامه خیلی مورد توجه بچه‌ها قرار گرفت.
 
وی درباره حضور نهادهای مرتبط با کتابخوانی در جشن تولد باشگاه‌های شهر رشت، بیان کرد: در این برنامه نماینده‌هایی از نهاد کتابخانه‌ها، اداره ارشاد، آموزش و پرورش، کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت و صنف کتابفروشان حضور داشتند که حامیان اصلی جام باشگاه‌های کتابخوانی در این شهر هستند.
 
این نویسنده با اشاره به کتابگردی در شهر رشت افزود: ما ابتدا به کتابفروشی «جنگل» شهر رشت رفتیم که در آنجا از کودکان و نوجوانان استقبال گرمی شد و خیلی از آن‌ها کتاب خریدند. سپس از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی شهر رشت، به کتابخانه «باران» رفتیم که مختص کودکان و نوجوانان بود و طراحی مناسب و منابع خوبی داشت.
 
الوندی درباره ماهیت تشویقی برگزاری طرح‌های ترویجی نظیر جام باشگاه‌های کتابخوانی گفت: وقتی اعضای باشگاه‌های کتابخوانی با دیگر همکلاسی‌های خود تبادل‌نظر می‌کنند، اثر غیرمستقیم اما انکارناپذیری بر ترغیب آن‌ها به کتابخوانی خواهد داشت.
 
جام باشگاه‌های کتابخوانی، اسفندماه سال جاری، همزمان با معرفی پایتخت کتاب ایران، برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها