دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
​پیکر زنده‌یاد بخشی بر دستان همکارانش راهی بهشت زهرا شد

تعداد زیادی از اهالی نشر، نویسندگان و صاحبان کتابفروشی‌ها با حضور در آیین تشییع حاج محسن بخشی، پیکر وی را تا جایگاه ابدی‌اش در بهشت زهرا همراهی کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پیکر حاج محسن بخشی، پیشکسوت نشر و کتاب و مدیر نشر «آگاه» ساعت ۱۰ صبح دوشنبه (17 آبان‌ماه)  از مقابل کتابفروشی «آگاه» تشیع  و برای خاکسپاری در قطعه نام‌آوران راهی بهشت‌زهرا شد.
 
در این آیین تعداد زیادی از اهالی نشر، نویسندگان و صاحبان کتابفروشی‌ها حضور داشتند. حاج محسن بخشی در کارنامه درخشان خود سابقه حضور در انتشارات مختلفی چون صفی علیشاه، معرفت، نیل را از سال 1320 تاکنون داشت.
 
این برنامه از روبه‌روی سینما بهمن در خیابان منیر جاوید آغاز شد و مشتاقان پیکر روانشاد محسن بخشی را تا جلوی دانشگاه همراهی کردند. پس‌ از آن تابوت ایشان بر دستان همکارانش به خیابان فخر رازی رفت و بعد از آن راهی بهشت‌زهرا شد.
 
در حاشیه این آیین، محمدحسن شاطریان، مدیر نشر «بیدگل» به خبرنگار «ایبنا» گفت: استاد بخشی بیش از نیم قرن فعالیت انتشاراتی داشت. در گذشته، کار را با فعالیت در انتشارات «نیل» در میدان مخبرالدوله آغاز کرد و پس‌ از آن انتشارات آگاه را جلوی دانشگاه تهران تأسیس کرد.
 
وی افزود: آقای بخشی از ناشران «آگاه» جدی و دلسوز بود. خدا را شکر که امروز تشییع پرشوری برای ایشان برگزار شد و همه همکاران در اتحادیه ناشران در آن حضور داشتند.
 
حسین بختیاری، مدیر فروش انتشارات مروارید نیز که در تشییع پیکر حاج محسن بخشی حضور داشت، درباره سابقه دوستی با وی بیان کرد: از زمانی که زنده‌یاد بخشی در انتشارات نیل در خیابان رفاهی در میدان مخبرالدوله  فعال بود، افتخار آشنایی با حاج‌آقا بخشی را داشتم.
 
وی ادامه داد: حاج‌آقا بخشی ناشری بود که کیفیت، کمیت و قیمت‌گذاری را براساس قاعده موردتوجه قرار می‌داد و واقعا به حوزه نشر در ایران خدمت کرد. وقتی تابوتشان را جلوی نشر نیل گذاشتند، به یاد گذشته افتادم. حاج‌آقا بخشی به حضور در کار نشر علاقه‌مند بود و با وجود سن و سالی که داشت، همچنان در کتابفروشی «آگاه» حاضر می‌شد.

محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، نیز درباره درگذشت این ناشر پیشکسوت گفت: حاج محسن بخشی پیش از آنکه با همکاری آقای حسین‌خانی دست به تأسیس انتشارات «آگاه» بزند، در کتابفروشی‌ها مشغول به‌کار شدند. نسل  روانشاد محسن بخشی به حوزه نشر علاقه‌مند بودند و همه داشته‌هایشان را در این راه گذاشتند. عملکرد منحصربه‌فرد نشر «آگاه» می‌تواند این نظر مرا تأیید کند.
 
براساس برنامه اعلام‌شده، بعد از پایان آیین تشییع حاج محسن بخشی، بناست پیکر ایشان در قطعه نام آواران بهشت‌زهرا آرام بگیرد. مجلس تحریم زنده‌یاد بخشی نیز دوشنبه (17 آبان‌ماه) از ساعت ۱۵ و ۳۰ تا ۱۷ در مسجد نور برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها