شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
نقد و بررسی «دایره‌المعارف هنر» در خانه هنرمندان ایران

بعد از نقد و بررسی کتاب «دایره‌المعارف هنر» در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی که 26 مهرماه برگزار شد، این‌بار خانه هنرمندان ایران میزبان منتقدان این کتاب خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) خانه هنرمندان، یکشنبه دوم آبان‌ماه میزبان جلسه نقد و بررسی «دایره‌المعارف هنر» اثر رویین پاکباز خواهد بود.

«دایره‌المعارف هنر» اثر رویین پاکباز که به‌تازگی سومین ویراستش از سوی انتشارات فرهنگ معاصر وارد بازار کتاب شده، در سومین نشست از سلسله نشست‌های «یکشنبه‌های کتاب هنر» نقد و بررسی می‌شود و ایمان افسریان، مجید اخگر و محمدمنصور هاشمی در این نشست درباره تاریخ هنر و دایره‌المعارف‌نویسی سخن خواهند گفت.

«دایره‌المعارف هنر» در سه جلد تدوین شده و دو جلد بدنه مجموعا شامل 537 مدخل، 1143 تصویر سیاه ‌و سفید و 374 تصویر رنگی است. جلد نخست این مجموعه در 876 صفحه علاوه بر معرفی، پیشگفتار، منابع و راهنمای استفاده، مدخل‌های «الف تا س» را در خود جای داده است. جلد دوم نیز مدخل‌های «ش تا ی» را در 822 صفحه شامل می‌شود. همچنین جلد سوم تاریخ‌شناسی، ‌ مضمون‌شناسی و نمایه‌ها را در 580 صفحه دربر می‌گیرد.

در این برنامه، کتاب «دایره‌المعارف هنر» از سوی انتشارات فرهنگ معاصر با تخفیف به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

این نشست یکشنبه 2 آبان‌ماه ساعت 17 در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و حضور در آن برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها