سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
مسابقه خوشنویسی فرازهایی از زیارت عاشورا در نمایشگاه کتاب تبریز برگزار شد

مسابقه خوشنویسی فرازهایی از زیارت عاشورا همزمان با چهاردهمین نمایشگاه کتاب تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، علی محرمی، مسئول کمیته برنامه‌های جنبی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با اشاره به برگزاری مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی فرازهایی از زیات عاشورا در سالن شهریار نمایشگاه کتاب تبریز، اظهار کرد: این مسابقه با هدف بهره گیری از مفاهیم ارزشمند نهضت عظیم عاشورا و عرض ارادت به مقام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین تبیین، توسعه و ترویج فرهنگ حسینی و تشویق استعدادهای خلاق و ایجاد انگیزه و تحرک برای استمرار فعالیت های تحول‌آفرین هنر ناب خوشنویسی برگزار شده است.

وی، تبادل تجربیات و ره آوردهای این هنر قدسی در بین هنرمندان خوشنویسی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با مضامین عاشورایی را از دیگر اهداف این مسابقه برشمرد.

محرمی ادامه داد: با توجه به این‌که برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با ایام محرم مقارن شده است، تلاش شده تا نمایشگاه حال و هوای معنوی داشته باشد.

مسئول کمیته برنامه‌های جنبی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گفت: از جمله برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه، مسابقه خوشنویسی زیارت عاشورا توسط خوشنویسان سراسر استان آذربایجان شرقی بود که با حضور بیش از یکصد خوشنویس برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه و نمایشگاه، بیان کرد: سعی بر این بوده تا با اجرای برنامه‌های جنبی متناسب با ایام محرم، فعالیت‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت صورت گیرد که غرفه مدافعان حرم و شهدای منا در سالن شهریار نیز با این هدف تشکیل شده است.

محرمی با بیان این‌که اختتامیه این مسابقه و نمایشگاه روز جمعه ۳۰ مهرماه با تجلیل از ده نفر از خوشنویسان برگزیده این مسابقه برگزار خواهد شد، افزود: میرحسین زنوزی، علی غیورانه و محمد قیاسی داوری مسابقات خوشنویسی زیارت عاشورا را برعهده خواهند داشت.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان شرقی از تاریخ 26 مهرماه تا یکم آبان‌ماه از ساعت 10 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز، پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها