سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
فانی: شهید فهمیده در کتاب‌های درسی ماندگار می‌ماند/ توجه به کارکرد کتاب در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

علی‌اضغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در کنگره سه‌ هزار شهید خراسان شمالی ضمن اشاره به فعالیت برتر این وزارتخانه در حوزه ایثار و شهادت بر ماندگاری درس شهید فهمیده در کتاب‌های درسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و‌ پرورش در کنگره سه‌‌ هزار شهید خراسان شمالی درباره واکنش رسانه‌‌ای درباره حذف درس شهید فهمیده از کتاب‌های درسی گفت: با توجه به جابه‌جایی پایه‌ها در سند تحول بنیادین درس ایثارگری‌های شهیدان از جمله «شهید فهمیده» فقط در پایه‌های تحصیلی جابه‌جا و در برخی از دروس مفصل‌تر تشریح شده است.
 
فانی با اشاره به دیدگاه امام‌خمینی‌(ره) نسبت به شهید فهمیده توفیقات وزارت آموزش و پرورش را وابسته به برکت الگوی شهدا و 417 شهید دانش‌آموز و 71 شهید معلم خراسان شمالی را از الگوی‌ دانش‌آموزان و معلمان استان خرداسان شمالی دانست.

وی ضمن تاکید بر مسئولیت همه نهاد‌ها بر حفظ ارزش‌ها، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در وزارت آموزش و پرورش را با تولید کتاب، نشریات، برگزاری یادواره‌ها و برنامه‌های مرتبط را اعلام کرد.
 
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کارکرد کتاب برای انتقال فرهنگ و ایثار و شهادت این وزارتخانه را طی دو سال گذشته، دستگاه برتر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها