چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
پنجمین شماره ماهنامه «فرفره» منتشر شد

پنجمین شماره ماهنامه «فرفره» ویژه مردادماه 95 منتشر و در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌ها توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پنجمین شماره ماهنامه «فرفره» ویژه مردادماه 95 با مدیرمسئولی امیر لعلی و سردبیری علی‌اکبر زین‌العابدین، منتشر شده است.
 
«هم مسی می‌بازد، هم رونالدو» عنوان سرمقاله این شماره از نشریه است که به موضوع برد و باخت پرداخته و نشان داده که قهرمان‌های بزرگ دنیا همچنان که می‌بازند، می‌برند. همیشه قرار نیست، برنده باشیم.
 
قسمت دوم داستان «صیاد» از مجموعه «زیباترین داستان‌های هزار و یک شب» از دیگر مطالب خواندنی پنجمین شماره «فرفره» است که در بخشی از آن می‌خوانیم: «صیاد خمره‌ای از دریا صید کرد و از آن غولی بیرون آمد که قصد جان صیاد را داشت...» در این قسمت از داستان راهکار صیاد برای نجات از مهلکه به روایت سیامک گلشیری و تصویرگری فهیمه فریمانه روایت شده است.
 
«چجور مجور» کمیک‌استریپی است که در هر شماره این ماهنامه با زبان طنز به طرح مصادیق آداب معاشرت و مهارت‌های اجتماعی می‌پردازد که «حمام‌ رفتن‌های این‌جوری» موضوع این شماره به قلم علی‌اکبر زین‌العابدین و تصویرگری امیر خالقی است. در پایان این کمیک استریپ از مخاطبان خواسته شده یک فریم مشابه فریم‌های همین مطلب برای «فرفره» بنویسند و نقاشی کنند و جایزه بگیرند.
 
گفت‌وگوی تصویری و بامزه با کودکان برگزیده جشنواره موسیقی «خرّم» درباره شیطنت‌ها، تمرین‌‌ها، مسایل زندگی و اهدافشان با عنوان «روی سازم پتو می‌انداختم تا بخوابد» که به همت سمیرا رستگارپور و عکاسی فرهاد سلیمانی در پنجمین شماره «فرفره» درج شده است.
 
ماجراهای اختراع‌ها و اکتشاف‌های لئونارد در قالب کمیک‎استریپ، اثری از تورک و دگروت با ترجمه‌ای از شکیبا رستم‌آبادی است که در بخشی از آن آمده است: «در این قسمت لئونارد، یخچالی باهوش اختراع می‌کند اما یخچال بعد از چند روز به خاطر اضافه‌ وزن لئونارد و افراد دیگر درِ خودش را به روی آنها قفل می‌کند.»
 
«بازی‌خورها» پرونده‌ا‌ی درباره انواع بازی‌های دیجیتال و بازیکن‌های حرفه‌ای‌‌اش به همراه گزارشی از انواع بازی‌های موجود و تاریخچه کنسول‌های بازی از ابتدا تاکنون در قالب اینفوگرافی، در این شماره خواندنی است. در این پرونده به شیوه غیرمستقیم برای بازی کردن کودکان برنامه ارائه شده و از فواید و مضرات انواع بازی آگاهشان کرده است. تصویرسازی جلد این شماره هم به همین پرونده اختصاص دارد که رسول احمدی آن‌را طراحی کرده است. در صفحه «مشاوره فرفره‌ای» هم به سؤالات کودکان در اینباره پاسخ داده شده است.
 
کمیک‌استریپ فانتزی «آدلی نرمال»درباره دختری نصف جادوگر و نصف معمولی است. آدلی به سرزمینی جدید و عجیب آمده و برای نخستین‌بار به مدرسه عجیب‌الخلقه‌ها وارد شده و با معلم‌ها و همکلاسی‌های جدید آشنا می‌شود. نویسنده و تصویرگر «آدلی نرمال» اتیس فرمپتن و مترجم آن مینا قنواتی است.
 
معمای تصویری، سودوکو، مسابقه عکس از گربه‌ها و تیم بازنده نیز برخی دیگر از مطالب این شماره «فرفره» را شامل می‌شوند.
 
«فرفره» ماهنامه کمیک‌استریپ و داستان‌های مصور است که اول هرماه با هدف آشنایی با مهارت‌های اجتماعی و اقتصادی، برای کودکان 8 تا 12 ساله منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها