یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
یاریاری «روش‌های آزمون‌های روانشناختی کودکان و و نوجوانان» را می‌نویسد/ گنجینه‌ای از فعالیت‌های خلاقانه در یک کتاب

فریدون یاریاری، دکتری تخصصی روانشناسی کودکان استثنایی این روزها مشغول تالیف کتاب «روش‌های آزمون‌های روانشناختی کودکان و و نوجوانان» است.

فریدون یاریاری، دکترای تخصصی روانشناسی کودکان استثنایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار کتاب «مهارت‌های سازگاری خلاق برای کودکان» خبر داد و اظهار کرد: این اثر نوشته «بانی توماس» است که برای ترجمه از همکاری زینب حق‌شناس و ریحانه درگاهیان استفاده کرده‌ام.

وی ادامه داد: ما در نسخه اصلی کتاب تغییراتی دادیم با این وجود از جمله ویژگی‌های این کتاب که برای نخستین‌بار توسط انتشارات «به نشر» به چاپ رسیده است، می‌توان به استفاده از هنر و کاردستی و همچنین ارزانی و در دسترس بودن وسائل به کار رفته در بازی‌های پیشنهادی آن اشاره کرد.

یاریاری ادامه داد: تنوع بازی‌ها و فعالیت‌ها از جنبه‌های مثبت کتاب است که آن را به گنجینه‌ای از فعالیت‌های خلاقانه و متنوع برای بهره‌گیری همزمان والدین، متخصصان امر تربیت کودک، درمانگران، مددکاران اجتماعی و معلمان تبدیل کرده است.

وی همچنین با اشاره به تالیف کتاب «روش‌های آزمون‌های روانشناختی کودکان و نوجوانان» عنوان کرد: این کتاب به معرفی مجموعه بیش از 60 آزمون داخلی و خارجی می‌پردازد البته عمده آزمون‌ها خارجی است اما در کتاب برخی از آزمون‌های بومی نیز معرفی شده است. 

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه تربیت معلم، موضوع آزمون‌های این کتاب اختلالات کودکان و نوجوانان اعم از اختلال خواندن، افسردگی و... است.

یاریاری به چاپ کتاب نیز اشاره کرد و گفت: تحقیقات روی این کتاب طی یکسال انجام شده و به زودی روانه بازار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها