پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
حجت‌الاسلام پورمحمدی: محیط بانشاط شهر آفتاب مردم را به خرید و خواندن کتاب ترغیب می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا گفت: ایجاد چنین محیط بانشاط و جذابی، مردم را برای بازدید، خرید و خواندن کتاب ترغیب و تشویق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا مبنی بر این‌که استقبال در دو روز نخست آغاز به‌کار نمایشگاه بیست و نهم کتاب بسیار خوب بوده، به‌نظر شما مردم در این یک سال کتابخوان‌تر شده‌اند یا شهر آفتاب ویژگی‌های خاصی دارد؟ اظهار کرد: امروز که برای بازدید به نمایشگاه آمدم در همان ورودی شهر آفتاب با استقبال فوق‌العاده مردم مواجه شدم. این نشان می‌دهد که حجم استقبال و حضور و مشارکت مردم بسیار بالاست.

وی ادامه داد: به هر دلیل ما از این حضور پرشور مردم ابراز خرسندی می‌کنیم. چه برای دیدن مکان جدید نمایشگاه، چه گذراندن یک روز بانشاط و چه با انگیزه خاص کتابخوانی و کتاب خریدن. همه این دلایل برای ما ارزشمند است. طبعا ایجاد چنین محیط بانشاط و جذابی، مردم را برای بازدید، خرید و خواندن کتاب ترغیب و تشویق می‌کند.

پورمحمدی عنوان کرد: باید از شهرداری تهران برای برپایی این نمایشگاه که سالیان سال انتظار آن‌را می‌کشیدیم قدردانی کرد و امیدواریم کاستی‌های آن را برطرف کنند و دسترسی نیز برای عموم مردم آسان‌تر شود.

نظر مثبت دولت در پیوستن به کنوانسیون برن
وزیر دادگستری در ادامه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره مطرح شدن دوباره موضوع پیوستن ایران به کنوانسیون برن گفت: نظر کلی دولت برای پیوستن به کنوانسیون برن مثبت است. نه تنها برن که درباره اکثر کنوانسیون‌های بین‌المللی نظر ما مثبت است. به هرحال ما در جامعه جهانی زندگی می‌کنیم و با آن‌ها مراودات و داد و ستد داریم و باید به آن بپیوندیم، ولی ملاحظات خودمان را باید داشته باشیم.

وی افزود: برخی از این کنوانسیون‌ها مسائل ویژه‌ای دارد که باید حد تحفظ خودمان را روشن کنیم و آن موادی را که درباره آن‌ها ملاحظه داریم، مشخص کنیم. بایدبه‌طور کلی ببینیم آیا نفع پیوستن بیشتر است یا نه؟ تاکنون به دلایلی احتیاط کردیم و در پیوستن توقف داشتیم ولی در حال حاضر نظر قالب به پیوستن است که در دولت هم نظر در این باره مثبت است و مجددا در دستور کار و بررسی قرار دادیم و امیدواریم اگر تحفظ‌هایی لازم است، آ‌ن‌ها را اِعمال کرده و کنوانسیون بپیوندیم.

«برجام» تصمیم نظام است
پورمحمدی درباره نتایج «برجام» هجمه‌هایی که نسبت به آن صورت می‌گیرد و حفظ دستاوردهای آن نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مخالفت و انتقاد همیشه قبل و بعد از تصویب وجود دارد. حق منتقدان است و دولت هم نمی‌خواهد مخالفت و ممانعتی بر انتقاد داشته باشد. «برجام» تصمیم نظام است و مراحل قانونمندی و تصویب را گذرانده است. دولت هم طبق مراحل تصمیم‌گیری در کشور کار را تعقیب می‌کند. البته ما تلاش می‌کنیم که «برجام» به خوبی اجرا شود و از همه منافع آن برخوردار شویم. البته برخی مسائل هم وجود دارد که دشمنان فشار می‌آورند، سوءاستفاده یا نقض می‌کنند و یا دقیق اجرا نمی‌کنند که باید در این موارد حواسمان جمع باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها