سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
شکربیگی «خانواده‌های خصوصی و عمومی» را ترجمه کرد/ «جامعه‌شناسی تنهایی زنان» از راه می‌رسد

عالیه شکربیگی، استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز این روزها کتاب‌های «جامعه‌شناسی تنهایی زنان» و «جامعه‌شناسی زنان و خانواده» را در دست نگارش و «خانواده‌های خصوصی و عمومی» را در دست ترجمه دارد.

عالیه شکربیگی، استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار دو کتاب «جامعه‌شناسی تنهایی زنان» و «جامعه‌شناسی زنان و خانواده» خبر داد و گفت: اکنون مدتی است که روی این دو کتاب کار می‌کنم. 

وی درباره کتاب «جامعه‌شناسی تنهایی زنان» عنوان کرد: در این کتاب تلاش کردم تا بررسی عمیقی از تنهایی در نزد زنان و معرفی آن به ساختار جامعه و حاکمیت داشته باشم. از سوی دیگر کوشیدم تا مفاهیم بنیادین مرتبط با این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

شکربیگی همچنین با اشاره به ترجمه کتاب دیگری با عنوان «خانواده‌های خصوصی و عمومی» نیز اظهار کرد: این کتاب نوشته چرلین بوده و اصل کتاب به زبان انگلیسی است که تاکنون 16 بار در خارج از کشور تجدید چاپ شده و یکی از منابع معتبر در این حوزه به شمار می‌رود.

به گفته وی، منظور از خانواده‌های خصوصی در این کتاب خانواده‌هایی است که تک واحده بوده و نوعی تفردگرایی در آن دیده می‌شود. خانواده‌های عمومی نیز شکلی از خانواده است که با ازدواج رسمی شکل می‌گیرد و زن و شوهر در آن محوریت دارند.

این استاد جامعه‌شناسی یادآور شد: کار ترجمه این کتاب را به مدت 6 ماه است آغاز کرده‌ام و امیدوارم که هر چه سریع‌تر کار ترجمه آن به پایان برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها