یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
مجموعه شعر «پرده‌ها را کشیدی» برای نمایشگاه کتاب منتشر می‌شود

حسن آذری، شاعر با اشاره به چاپ کتاب جدیدیش اظهار کرد: «پرده‌ها را کشیدی» مجموعه شعر جدیدم است که از سوی انتشارات فصل پنجم روانه بازار نشر خواهد شد.

حسن آذری به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: مجموعه شعر «پرده‌ها را کشیدی» اثر جدیدم است که از ۶۸ شعر کوتاه و بلند تشکیل شده است و برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی انتشارات فصل پنجم روانه بازار نشر خواهد شد.
 
این شاعر در توضیح کتاب «پرده‌ها را کشیدی» اظهار کرد: کتاب «پرده‌ها را کشیدی» در ۷۲ صفحه، شمارگان یک هزار و ۱۰۰ نسخه و بهای ۸ هزار تومان آماده عرضه به بازار نشر است. فضای بیشتر کارهای این مجموعه عاشقانه و اجتماعی است اما کفه ترازو به سمت شعرهای عاشقانه سنگینی می‌کند.
 
وی ادامه داد: شعرهای مجموعه «پرده‌ها را کشیدی» همگی در قالب آزاد است و بیشتر آنها را از سال ۹۰ به بعد سروده‌ام، البته چند شعر هم مربوط به سال‌ها ۷۸ تا ۸۳ است که در مجموعه‌های گذشته فرصت انتشار آنها مهیا نشده بود.

آذری با اشاره به ویژگی‌های شعرهایش گفت: شاید مهم‌ترین ویژگی شعرهای من این است که زبانی ساده دارد اما به هیچ وجه ساده نیست و این ساده بودن با کارهایی که شما در اینترنت و فضای مجازی می‌بینید متفاوت است.

شاعر مجموعه «پرده‌ها را کشیدی» در توضیح تفاوت‌های شعر کلاسیک و آزاد اظهار کرد: شعر کلاسیک در دهه ۸۰ بسیار پیشرفت کرد و در حال حاضر بیشترین کتاب‌هایی که به چاپ بعدی می‌رسند، مجموعه شعرهای کلاسیک هستند. در دهه ۷۰ همه فکر می‌کردند که غزل شعر مرده است و برای این نظر تئوری‌های مختلفی می‌آوردند اما غزل‌سرایان نشان دادند که این صحبت‌ها صحت ندارد.
 
وی افزود: شاعران غزل‌سرا در دهه ۸۰ با کمک گرفتن از دید و امکانات شعر آزاد بسیار پیشرفت کردند و توانستند مخاطبان زیادی را جذب کنند. از طرفی افرادی که توانایی و شناختی از شعر نداشتند با انتشار دل نوشته‌های احساسی خود در فضای مجازی، فکر کردند که شاعر شدند و اقدام به انتشار کتاب کردند و به این شکل کتاب‌های شعر آزاد چند برابر شعر کلاسیک شد اما شعر آزاد هیچ‌وقت نتوانست مخاطب شعر کلاسیک را داشته باشد.

حسن آذری، شاعر، در سال ۱۳۵۴ در تبریز متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی است و کار شعر را از سال ۱۳۷۵ به صورت جدی آغاز کرده است. نخستین مجموعه شعر او در سال ۷۷ با عنوان «از حاشیه‌های چشمات» منتشر شد. «سپیده دمی که بوی لئو می‌دهد» و «بادها کجا می‌میرند» از جمله آثار اوست. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها