سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
میزبانی «شهر‌آفتاب» از یک‌هزار عنوان کتاب دانشگاه تهران/ از کتاب‌های علوم پایه تا مهندسی نانو

حسین آخوندی، معاون انتشارات اداره کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران ضمن اشاره به عرضه یک‌هزار عنوان کتاب از سوی دانشگاه تهران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بر آمادگی این دانشگاه برای تبادل علمی با دنیا تاکید کرد.

حسین آخوندی،‌ معاون انتشارات اداره کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب تهران(ایبنا) درباره حضور دانشگاه تهران در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: تعداد یک‌هزار عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف دانشگاهی از سوی دانشگاه تهران در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.
 
وی افزود: کتاب‌های آماده عرضه در این دوره از نمایشگاه شامل 430 عنوان کتاب چاپ شده در سال 94 است. یک سوم این منابع چاپ نخست هستند. کتاب‌های حوزه علوم‌انسانی، مهندسی کشاورزی و معماری بیشترین آمار تولید محتوا را به خود اختصاص می‌دهند. مولفان و مترجمان حوزه مهندسی کشاورزی در تولید کتاب به‌طور ویژه به مباحثی مانند ژنتیک، کمپوست، محیط زیست و خشکسالی پرداخته‌اند.
 
آخوندی در پیش‌بینی استقبال از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: به‌نظر می‌رسد میزان تسهیلات اعطایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میزان آمار بازدیدکنندگان بیش از تغییر مکان برگزاری بزرگ‌ترین رویداد حوزه کتاب موثر است.  
 
وی درباره تاثیر رفع تحریم‌ها به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌‌ای در تقویت روند تبادل علمی دانشگاه تهران با سایر مراکز علمی دنیا ادامه داد: انتشارات دانشگاه به‌طور مستقیم در این حوزه وارد نشده است و هرگونه اقدامی در این زمینه بستگی به عقد تفاهم‌نامه دانشگاه با دانشگاه‌‌‌های خارجی دارد. دانشگاه تهران از نظر علمی ظرفیت مناسبی دارد تا در حوزه‌هایی از جمله علوم‌‌پایه،‌ بیو‌فیزیک و مهندسی نانو دانسته‌های خود را با دیگر مراکز علمی دنیا به تبادل بگذارد.
  
این مقام مسئول در دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشگاه تهران همچنین به دنبال تقویت حضور خود در عرصه نشر الکترونیک است بنابراین برخی از کتاب‌های خود را در سال جدید به‌صورت نسخه‌‌های دیجیتال در پایگاه اینترنتی دانشگاه بار‌گذاری خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها