سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
لوح‌های فشرده «گفت‌وشنودهایی با نظریه‌پردازان ارتباطات» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

لوح‌های فشرده «گفت‌وشنودهایی با نظریه‌پردازان ارتباطات» اثر پروفسور ام گریفین با ترجمه غلامرضا آذری که برگرفته از کتابی با عنوان «نگاه اول به نظریه ارتباطات» است در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه می‌شود.

غلامرضا آذری، استاد ارتباطات در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به ارائه لوح‌های فشرده «گفت‌وشنودهایی با نظریه پردازان ارتباطات» در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: پروفسور ام گریفین سال‌ها پیش کتاب دو جلدی «نگاه اول به نظریه ارتباطات» را نوشت که مدت‌ها به عنوان یکی از متون اصلی در این رشته تدریس می‌شد. این کتاب مشتمل بر گفت‌وگوهای وی با نظریه‌پردازان بزرگ ارتباطات است.

به گفته وی، مولف در کتاب حاضر درباره مبانی نظریه ارتباطی هر نظریه‌پرداز، مبانی فلسفی و ماهیت نظریه مرتبط، کاربرد آن نظریه در جامعه و... با نظریه‌پردازان بزرگ به گفت‌وگو نشسته است. گریفین البته کوشیده تا دیدگاه انتقادی و چالشی خود را نیز در این مصاحبه‌ها حفظ کند.

این استاد ارتباطات افزود: این کتاب‌ها به همراه لوح‌های فشرده آن منتشر شد. در ایران نیز ما اگرچه کار ترجمه این دو جلد کتاب را آغاز کردیم و هر دو جلد ترجمه‌شان به پایان رسیده اما تصمیم گرفته شده تا لوح‌های فشرده به فارسی بازخوانی شده و در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: برای بازخوانی این لوح‌ها از پروفسور گریفین اجازه 10 ساله گرفتم و ایران پس از کشورهایی چون لهستان، مجارستان، ژاپن و چین پنجمین کشوری است که این لوح‌ها و کتاب‌ها را منتشر می‌کند.

آذری با بیان اینکه لوح‌های فشرده مشتمل بر 17 مصاحبه است یادآور شد: علاوه بر این 17 گفت‌وگو، چهار فایل مجزا نیز حاوی توضیحات من درباره کتاب، مقدمه اثر و ... در این محصول گنجانده شده است.

این استاد ارتباطات بر ترجمه بیشتر آثار آمریکایی در ایران تاکید کرد و گفت: کتاب‌های انگلیسی بیشتر در حوزه ارتباطات در ایران ترجمه شده و من معتقدم ما باید در کنار سنت ترجمه کتاب‌های انگلیسی، ترجمه کتاب‌های آمریکایی را نیز داشته باشیم.

آذری  گفت: جلد نخست کتاب «نگاه اول به نظریه ارتباطات» تا پایان شهریورماه آماده انتشار است و جلد دوم نیز به زودی عرضه می‌شود. البته حجم این مجموعه دو جلدی سنگین بود و به دلیل اینکه ترجمه کار طولانی می‌شد تصمیم گرفته شد تا لوح‌های فشرده آن با عنوان «گفت‌وشنودهایی با نظریه‌پردازان ارتباطات» توسط انتشارات مدبران و به بهای 18 هزار تومان عرضه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها