چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
چطور بر افسردگی غلبه کنیم؟/ سیما هینگورانی در کتابی پاسخ می‌دهد

«غلبه بر افسردگی» کتابی کاربردی و راهنمایی برای افرادی است که می‌خواهند با افسردگی مقابله کنند، اما نمی‌دانند چطور.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «غلبه بر افسردگی» نوشته سیما هینگورانی با ترجمه رویا وکیلی به تازگی از سوی انتشارات ققنوس روانه بازار نشر شده است.

نویسنده در مقدمه کتاب اظهار امیدواری کرده تا این کتاب به میلیون‌ها انسانی که می‌خواهند بر افسردگی‌شان غلبه کنند اما نمی‌دانند چطور باید درخواست کمک کنند یاری رساند.

به گفته مولف، این کتاب فقط برای افرادی که در حال حاضر با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند نیست، بلکه برای همه افرادی است که می‌خواهند به دوستان، خویشاوندان، فرزندان و والدین خود کمک کنند. همان‌طور که سلامت جسمانی به ما قوای کافی برای مقابله با جراحات و بیماری‌ها را می‌دهد، سلامت روانی نیز به ما در رسیدن به تعادل و برخورد با فشارهای زندگی روزمره یاری می‌رساند. مراقبت از سلامت روانی به ما کمک می‌کند از تعادل روانی بهتری برخوردار باشیم. 

در این کتاب بیان شده که افسردگی یک بیماری جدی است که کودکان و بزرگسالان هم ممکن است به آن دچار شوند اما اگر به‌موقع به آن رسیدگی شود به شیوه‌ای مؤثر درمان‌شدنی است.  هینگورانی مولف این اثر در همین باره می‌نویسد: «بسیاری از والدینی که به من مراجعه می‌کنند این موضوع را نمی‌پذیرند که فرزندانشان به لحاظ سلامت روانی دچار مشکل‌اند. بسیاری از آنها حتی اطلاعات درستی درباره وضعیت خانواده‌شان به من نمی‌دهند چراکه از وضع به‌هم‌ریخته خانوادگی‌شان خجالت‌زده‌اند. باید بدانیم که افسردگی نتیجه اشتباهات شخصی نیست و چیزی نیست که به‌سادگی از آن رهایی پیدا کنید و همچنین مسئله‌ای نیست که موجب سرافکندگی شخص شود. خبر خوش این است که افسردگی درمان‌پذیر است و همه می‌توانند از جسم و ذهن سالم بهره‌مند باشند. این همان چیزی است که می‌خواهم خوانندگان این کتاب را از آن مطلع سازم.»

شناخت درست افسردگی، علایم و نشانه‌ها، دلایل و راه‌های درمان آن مقوله‌هایی هستند که در این کتاب به آنها پرداخته شده است. مثال‌های متعدد،‌ اطلاعات آماری، سرگذشت بیماران و تمرین‌هایی که برای درمان افسردگی به بیماران مولف کتاب داده شده در این کتاب گنجانده شده است. مولف با تجربه‌ای که از مراجعان مختلف شامل طیف‌های گوناگون جامعه، از افراد مشهور و زنان خانه‌دار تا نوجوانان و حتی کودکان، کسب کرده به رمزگشایی و تعریف افسردگی می‌پردازد. 

 هینگورانی درنهایت تاکید می‌کند که بهترین راه برای درمان افسردگی خودشناسی و عشق ورزیدن به خود است. هیچ دارویی نمی‌تواند افسردگی را از زندگی شما بزداید،‌ تنها خود شما قادر به انجام این کار هستید. به کارهایی که علاقه دارید بپردازید،‌ از درخواست کمک واهمه‌ای نداشته باشید و به یاد بسپارید که ناملایمات زندگی دوستان شما هستند نه دشمنانتان. اگر این اصول را رعایت کنید آینده روشنی پیش رو خواهید داشت.

«غلبه بر افسردگی» کتابی آموزنده و کاربردی و راهنمایی ارزنده برای افرادی است که می‌خواهند با افسردگی مقابله کنند، اما نمی‌دانند چطور.

 کتاب «غلبه بر افسردگی» نوشته سیما هینگورانی با ترجمه رویا وکیلی در 216 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای 12 هزار تومان به همت انتشارات ققنوس منتشر شده است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به نشانی زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها