دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
کتاب جدید «تنهایی» درباره بازشناسی تحلیلی نظریه‌های مدرن جامعه‌شناسی به بازار می‌آید

حسین ابوالحسن‌تنهایی از انتشار «بازشناسی تحلیلی نظریه‌های مدرن جامعه‌شناسی در دوران مدرنیته آغازین و میانی» خبر داد و گفت: این کتاب تلفیق تازه‌ای از دو اثر پیشین من درباره نظریه‌های جامعه‌شناسی در دوران مدرنیته آغازین و میانی است.

حسین ابوالحسن‌تنهایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از تالیف کتاب جدیدی با موضوع «بازشناسی تحلیلی نظریه‌های مدرن جامعه‌شناسی در دوران مدرنیته آغازین و میانی» خبر داد و گفت: پیش از این کتابی درباره نظریه‌های مدرن جامعه‌شناسی در دوران مدرنیته آغازین تا پیش از سال 1792 میلادی تالیف کردم. پس از آن نیز کتاب نظریه‌های مدرن جامعه‌شناسی در دوران مدرنیته میانی هم منتشر شد که مورد استقبال قرار نگرفت به همین دلیل من سعی کردم تا ساختار کتاب جدیدم را عوض کنم.

وی ادامه داد: در همین راستا فصول کتاب جدید را کمتر کرده و مباحث مدرنیته آغازین را با مباحث مدرنیته میانی تلفیق کردم تا کتاب بتواند برای دانشجویان دوره ارشد و دکترا مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته ابوالحسن تنهایی، کتاب جدید نظریه‌های مدرن جامعه‌شناسی در دوران مدرنیته آغازین و میانی سال‌های 1400 تا 2014 را شامل می‌شود. بنابراین این کتاب تلفیق تازه‌ای از دو اثر پیشین من است. 

این استاد دانشگاه در پایان سخنانش یادآور شد: تلاش من این است که این کتاب را تا نمایشگاه کتاب سال 1395 روانه بازار نشر کنم.

دکتر حسین ابوالحسن‌تنهایی، متولد ۱۵ فروردین ۱۳۳۰ در اصفهان است. وی از جامعه‌شناسانی است که در حوزه نظریه‌های جامعه‌شناسی، جامعه‌شناسی معرفت و جامعه‌شناسی تاریخی فعالیت داشته است. تنهایی سال ۱۳۵۳ با مدرک کارشناسی روانشناسی و فلسفه از دانشگاه اصفهان فارغ‌التحصیل شد. سپس به آمریکا رفت و دکترای تخصصی جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی را در سال ۱۹۸۱ از دانشگاه بین‌المللی ایالات متحده دانشگاه سن‌دیگو دریافت کرد. 

«جامعه‌شناسی عرفانی در اندیشه عرفای مسلمان»، «جامعه‌شناسی تاریخی نظریه‌های متفکرین مسلمان، جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی نزد متفکرین مسلمان»، «جامعه‌شناسی دینی در شرق باستان»، «درآمدی بر مکاتب و نظریه‌های جامعه‌شناسی» و «جامعه‌شناسی نظری اسلام» کتاب‌های تنهایی را تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها