یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
«صدها نکته‌ی الهام بخش از بزرگان» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «صدها نکته‌ی الهام بخش از بزرگان» تالیف و گردآوری فرخ هاشمی به تازگی روانه کتابفروشی‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «صدها نکته‌ی الهام بخش از بزرگان» تالیف و گردآوری فرخ هاشمی از سوی انتشارات عمارت منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «پیتر دراکر تئورسین مشهور مدیریت تعریف می‌کند، هنگامی که فقط سیزده سال داشتم، معلممان از تک‌تک ما سوالی می‌کرد که بسیار جالب بود. او می‌پرسید: «به خاطر چه چیزی باید از تو یاد کنند؟» کسی نمی‌توانست به این سوال معلمان پاسخ درست و حسابی بدهد. در این مواقع معلم پیش خود می‌خندید و می‌گفت: «انتظار ندارم بتوانید به سوال من پاسخ دهید، اما اگر در سن پنجاه سالگی هم نتوانید پاسخی برای آن بیابید، در این صورت حتماً بدانید که زندگیتان را ضایع کرده‌اید. یکی از همکلاسی‌های دراکر در شصتمین گردهمایی دراکر و همکلاسی‌هایش پرسید: «بچه‌ها،‌ آن معلم و سوالش یادتان هست؟»

همه حاضرین معلم و سوالش را به یاد داشتند. همه آنها به صراحت اذعان داشتند که این سوال سبب دگرگونی شدید در زندگی آنها شده است، هرچند که تا سن چهل سالگی پاسخ درستی برای آن پیدا نکرده بود. همه آنها از بیست سالگی به بعد کوشیده بودند به این سوال پاسخ دهند اما پاسخشان دوام زیادی نیاورده بود. در واقع، دستیابی به اینکه واقعاً چه چیزی مهم است، مستلزم زمان بیشتری بود.

پیتر دراکر در ادامه صحبت‌های خود اظهار می‌دارد: «من همیشه و همواره از خود سوال می‌کنم که مردم به‌راستی برای چه چیزی باید مرا به خاطر آورند؟» دراکر دریافته است که این سوال او را به‌سوی شخصی دیگر شدن،‌ به سوی شخصی که هنوز قابلیت شدن را دارد، سوق می‌دهد.»

به گفته مولف، دراکر معتقد است،‌ همه انسان‌هایی که در سنین پایین موفق به شنیدن این سوال از سوی شخص محترم و قابل ستایش چون معلم یا والدین خود می‌شوند، انسان‌های خوشبختی هستند، چون از آن پس تا آخر عمر می‌توانند این سوال را به کرات از خود بپرسند و اما شما؛ آیا شما را به خاطر خواهند آورد؟ اگر به‌خاطر خواهند آورد،‌ برای چه و به خاطر چه چیزی؟ آیا خود را مستعد تغییر و تبدیل به انسان والاتر از اینکه هستید،‌ می‌دانید؟ از این پس در زندگی خود چه کسی می‌توانید باشید؟ آیا درمورد تعهدات و ارزش‌های اخلاقی، پیروزی‌های معنوی، کمال و صدای رسا سخن خواهید گفت؟ بدیهی است که اگر ساکت بمانیم،‌ معلوم نیست فرزندان‌مان به کدامین گوش فرا خواهند داد؟

هاشمی ادامه می‌دهد: «اتفاقی، این داستان در چهل سالگی در مسیر راه زندگی‌ام قرار گرفت که تا آن زمان هیچ علاقه‌ای به مطالعه کتاب نداشتم به‌جز کتب دانشگاهی و کلاً به اندازه انگشتان دست کتاب داشتم،‌ ولی در حال حاضر بعد از سه سال از آن اتفاق، صدها جلد کتاب و ده‌ها جلد مجله موفقیت،‌ خلاقیت و راز را جمع‌آوری و مطالعه کرده‌ام که باعث شد دیدگاه و نگرش من به اتفاقات اطراف تغییر زیادی کند و تصمیم گرفتم مطالبی که از بزرگان خوانده‌ام را جمع‌آوری کرده و در اختیار تمام کسانی که دچار روزمرگی شده‌اند و به خواب غفلت رفته‌اند را بیدار کنم و باعث تغییر در زندگی آنها شوم حتی اگر یک نفر باشد.»

کتاب «صدها نکته‌ی الهام بخش از بزرگان» تالیف و گردآوری فرخ هاشمی با شمارگان 500 نسخه در 92 صفحه به بهای 7 هزار تومان از سوی انتشارات عمارت روانه بازار نشر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها