یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
نشست کتابخوانی «وقتی بابام کوچک بود» برگزار شد

نشست کتابخوانی «وقتی بابام کوچک بود» شنبه 26 دی ماه با حضور علی احمدی، نویسنده کتاب و کودکان و نوجوانان رده سنی 10 تا 12 سال در کتابخانه هشت بهشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست کتابخوانی «وقتی بابام کوچک بود» شنبه 26 دی ماه با حضور علی احمدی، نویسنده کتاب و کودکان و نوجوانان رده سنی 10 تا 12 سال در کتابخانه هشت بهشت برگزار شد.

در این جلسه که با حضور دانش آموزان مقطع سوم و چهارم برپا شد، خوانندگان کم سن و سال ولی پر انرژی علاوه بر صحبت از برداشت‌های شخصی خود از کتاب، نمایش کوتاهی از بخش‌های آن را اجرا کردند. همچنین بعضی دانش آموزان تصورات خود را به صورت کاردستی اجرا و به کتابخانه اهدا کردند.

وقتی بابام کوچک بود دغدغه‌های ذهنی همه‌ بچه‌هاست. خواه کودکان دیروز که امروز خود صاحب کودکند و چه بچه‌هایی که قرار است خود پدر و مادر شوند. دغدغه‌هایی که برای کودکان و نوجوانان زمان و مکان نمی‌شناسد. در این کتاب بزرگسالان به خوبی به یاد شیطنت‌های کودکی می‌افتند و کودکان و نوجوانان به یاد حرف‌های والدین که بیشتر موارد از عاقبت کار هشدار می‌دهند.

آنچه دانش‌آموزان بیش از هر چیزی از داستان برداشت کرده بودند، قضاوت نکردن بود؛ هنری که با قلم نویسنده به خوبی مفهوم «قضاوت» را به ذهن بچه‌ها می‌رساند. همچنین قلم کتاب بچه‌ها را به سمتی می‌برد که خود فکر کنند و تصمیم بگیرند، از خود توقع انجام هر کاری را نداشته باشند. کتابخوان‌های نوجوان کتاب درباره هر یک از این مفاهیم صحبت می‌کردند و سؤالات خود را از نویسنده کتاب می‌پرسیدند.

برای نوجوانان شرکت‌کننده داستان‌های کتاب از این نظر که شیطنت‌های یک پدر را نشان می‌داد بسیار جذاب بود. باور اینکه بزرگان نیز در کودکی خود شیطنت کرده‌اند در بسیاری از موارد برای کودکان و نوجوانان باور دشواریست و نویسنده به خوبی توانسته است این باور را در کودکان قوی کند تا در بسیاری از مواقع حس عذاب وجدان از شیطنت‌های کودکی از بین برود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها