یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
فخرالدین فخرالدینی: هنوز دانشجو هستم/ مرحوم متین‌رضا در انتشار کتاب آثارم همراهم بود

فخرالدین فخرالدینی در مراسم رونمایی از کتاب نقاشی و عکس‌های پرتره خود گفت: در سن 82 سالگی احساس می‌کنم نیاز به آموختن دارم چراکه هنوز دانشجو هستم و باید یاد بگیرم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم رونمایی از کتاب نقاشی و عکس‌های فخرالدین فخرالدینی در سه جلد با عنوان «سلام آقای پرتره » از ساعت 17 عصر  یکشنبه، 22 آذرماه با حضور علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران، عباس سجادی، مدیر فرهنگسرای نیاوران، شهرداد روحانی، ابراهیم حقیقی، سیف الله صمدی، هنرمندان و علاقه‌مندان حوزه هنر و فرهنگ درسالن آمفی تئاتر فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
 
فخرالدینی در ابتدای صحبت خود ضمن تشکر از حضور مسوولان، هنرمندان و علاقه مندان در سالن اظهار کرد: در سن 82 سالگی هنوز فکر می کنم درس های زیادی برای آموختن وجود دارد چراکه هنوز دانشجو هستم و آماده یادگرفتن.
 
وی ادامه داد: هیچ وقت ادعایی در حوزه هنر نداشتم و در زمانی که در دانشگاه هنر تدریس می کردم همیشه به شاگردان می گفتم که من به شما درس نمی‌دهم بلکه در حال یادگیری از شما هستم.
 
این پیشکسوت حوزه عکاسی با اشاره به تلاش های انجام شده برای چاپ کتاب خود گفت: عکس هایی که در دو کتاب پرتره آورده شده از بزرگان هنر، فرهنگ و علم مملکت است. به همین دلیل بسیار علاقه داشتم این کتاب ها در بهترین کیفیت ممکن چاپ شوند و خوشحالم که افراد سرشناسی مانند مرحوم حسینعلی متین رضا، پدر صحافی نوین ایران در این راه با بنده همکاری کردند.
 
فخرالدینی در بخش پایانی صحبت هایش اظهار کرد: افراد زیادی برای این مراسم و تهیه کتاب‌ها زحمت کشیدند که من دست تک تک آنها را می بوسم و امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بتوانم چهارمین کتاب خود را نیز چاپ کنم.
 
 در ادامه مدیر فرهنگسرای نیاورن که میزبان این مراسم بود به روی سن آمد و درباره این مراسم گفت: فرهنگسرای نیاوران منزل اهالی فرهنگ و هنر است و خیلی خوشحالم که امروز میزبان شما هستیم. باعث افتخار بنده است که چندین سال با خانواده هنرمند فخرالدینی آشنا هستم. چراکه از فخرالدین و فرهاد فخرالدینی درس‌های زیادی یاد گرفتم.
 
وی ادامه داد: پدر و مادر استاد فخرالدینی هر دو از اصحاب فرهنگ و هنر بودند و از چنین پدر و مادری باید انتظار فرزندان هنرمندی مانند فخرالدین و فرهاد فخرالدینی را داشت.
 
کتاب فخرالدینی سند تاریخی جامعه است

در ادامه این مراسم ابراهیم حقیقی، عکاس و طراح برجسته کشورمان با اشاره به زمان آشنایی خود با فخرالدینی عنوان کرد: فکر می کنم 10 سال سن داشتم که در مغازه عکاسی پدرم با استاد فخرالدینی آشنا شدم و از آن پس تا به امروز در حال آموختن از وی هستم.
 
وی افزود: فخرالدینی تنها یک عکاس بزرگ نیست. او در حوزه نقاشی نیز بسیار توانمند است و کارهای ارزشمندی را عرضه کرده که همگی قابل دفاع هستند.
 
حقیقی در توضیح کارهای فخرالدینی گفت: از بچگی عاشق عکس و طراحی بودم. به همین دلیل بیشتر وقت خود را در عکاسخانه‌ها سپری می کردم اما افراد انگشت شماری را مانند فخرالدینی دیدم زیرا در گذشته بیشتر عکس ها پرسنلی بودند به همین دلیل کارهای او برای من بسیار جذاب بود.
 
وی ادامه داد: کتاب های فخرالدینی سند تاریخی جامعه است که توسط دوربین هنرمند ثبت شده است و عکس ها متعلق به افرادی است که همگی آنها باعث افتخار این مرز و بوم هستند.
 
این طراح برجسته در توضیح ویژگی‌های عکس‌های فخرالدینی اظهار کرد: چقدر خوب است که در این کتاب‌ها چهره‌هایی دیده می‌شوند که انسان‌های بزرگی در حوزه کاری خودشان هستند اما صرفا نه ورزشکار هستند و نه هنرمند، در واقع فخرالدینی به عکس‌برداری از چهرهای شاخص هنر، فرهنگ و علم پرداخته که بازیگران، خوانندگان و کارگردان‌های سینما تنها تعدادی از آنها هستند.
 
در پایان این مراسم با حضور احمد مسجد جامعی، علی مرادخانی و شهرداد روحانی از کتاب های فخرالدین فخرالدینی رونمایی شد.
 
  نمایشگاه پرتره های عکس و نقاشی استاد فخرالدین فخرالدینی از 22تا 24آذرماه دایر است و علاقمندان  می توانند از ساعت 10 تا 20 از این آثار، درگالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران دیدن کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها