یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
تالیف کتاب‌های دینی بدون تخصص آفت آثار دینی است/ تفسیر شخصی از دین ممنوع!

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا مجیری، سردبیر و رییس موسسه «خُلُق» گفت: تالیف کتاب‌های دینی بدون تخصص، یکی از آفت‌های مهم آثار دینی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا مجیری، سردبیر و رئیس موسسه «خُلُق» به مناسبت هفته کتاب و در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: نویسندگان در هفته کتاب، باید به این نکته توجه داشته باشند که کتاب‌های دینی باید در سطوح مختلف تالیف شوند، به عبارتی در تولید محتوای کتاب‌های دینی باید طیف و طبقه سنی مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: مطالب دینی که در آن نظریات علما و عرفا لحاظ شده است، نمی‌تواند نیاز نوجوانان و جوانان را رفع کند، بلکه باید زبان مناسب هر گروه سنی مورد توجه قرار بگیرد. مساله بعدی مورد توجه درباره کتاب‌‌های دینی بحث «عرضه» آنهاست. متاسفانه تبلیغ کتاب‌ها و مطالب دینی بسیار ضعیف است. رسانه‌ها از جمله تریبون‌هایی هستند که با وجود آنها می‌توان به عرضه مناسب آثار دینی امیدوار بود.
 
مجیری اظهار کرد: کتابسازی که نتیجه ورود غیر‌متخصصان به عرصه‌های تخصصی به دین است، آفت اصلی آثار دینی است که معضلات این حوزه را دوچندان می‌کند. مثالی برایتان می‌زنم، هیچ عالم دینی به خودش اجازه نمی‌دهد درباره رشته‌ای مانند «راهسازی» اظهارنظر کند، که اگر این کار هم انجام شود، عمل ناصوابی است. 
 
سردبیر ماهنامه تربیتی و اخلاقی «خُلُق» با اشاره به این‌که، دین ناظر بر تکالیف دینی است، گفت: همین ناظر بودن دین، یکی از زمینه‌‌های ورود غیر‌متخصصان به این حوزه است. متاسفانه تفسیر‌های شخصی از دین و سپس مکتوب کردن آنها پاشنه آشیل دین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها