سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دینی در پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث/ تهیه کتاب‌ها از نمایشگاه‌های برون‌مرزی

فرزین نسیمی، مدیر کتابخانه و اطلاع‌رسانی پردیس دانشگاه قرآن و حدیث از برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دینی در هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه متبوع خود خبر داد و گفت: کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه عمدتا از نمایشگاه‌های کتاب برون‌مرزی خریداری شده است.

فرزین نسیمی، مدیر کتابخانه و اطلاع‌رسانی پردیس دانشگاه قرآن و حدیث، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برپایی نمایشگاه تخصصی‌ کتاب‌های دینی در هفته کتاب و کتابخوانی گفت: بیشتر کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه از نمایشگاه‌های عربستان، کویت، عمان، اردن، عراق و مصر خریداری شده و عمدتا به زبان عربی است، مابقی نیز از نمایشگاه‌های کتاب داخل کشور تهیه شده است.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری این نمایشگاه با کتاب‌های آرشیوی و حضور ناشران اظهار کرد: نمایشگاه حاضر از کتاب‌های آرشیوی کتابخانه دانشگاه، برپا شده است. باید بگویم، کتابخانه دانشگاه قرآن و حدیث از جمله کتابخانه‌های معتبر و غنی در رشته علوم قرآنی و شاخه‌های آن است.
 
مدیر کتابخانه این دانشگاه، درباره اعتبار و  چگونگی ارائه منابع دست‌ اول در این نمایشگاه گفت:‌ خوشبختانه کتاب‌های این کتابخانه و آثار عرضه شده در نمایشگاه با مشورت و همکاری حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی معراجی، از کتابشناسان زبده خریداری شده و محل مراجعه بسیاری از دانشجویان و استادان است.
 
نسیمی ادامه داد: در این نمایشگاه، دو هزار نسخه کتاب و هزار و 400 عنوان کتاب در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است که می‌‌تواند پاسخگوی نیاز دانشجویان و استادان رشته‌های علوم حدیث، علوم قرآن، فقه، حقوق، تاریخ اسلام، نهج البلاغه و کلام و عقاید باشد.

وی با تاکید بر این‌که دانشگاه قرآن و حدیث سعی کرده تا جدیدترین آثار و تالیفات منتشر شده در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی را در اختیار دانشجویان و پژوهشگران قرار دهد، افزود:‌ کتابخانه دانشگاه قرآن و حدیث دارای 95 هزار نسخه کتاب و 63 هزار عنوان کتاب است که بدون اغراق یکی از بهترین و غنی‌ترین کتابخانه‌ها در رشته‌های علوم حدیث، علوم قرآن و تاریخ است.
 
مدیر کتابخانه و اطلاع‌رسانی پردیس دانشگاه قرآن و حدیث، از دیدار آیت‌الله محمدی ری‌شهری، ریاست دانشگاه قرآن و حدیث از این نمایشگاه خبر داد و گفت: وی در این دیدار، پیشنهادهایی برای برگزاری بهتر این نمایشگاه ارائه کرد.
 
به گفته نسیمی، نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دینی تا 27 آبان‌ماه در محل دانشگاه پردیس تهران قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها